GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, cilt.3, sa.1, ss.62-85, 2020 (Hakemli Dergi)
Ülkemizde engelli bireyler eğitim-öğretim, topluma katılım, istihdam ve
erişilebilirlik vb. birçok alanda çeşitli sorunlarla karşı karşıyadır. Engellilerin yaşadıkları
sorunların çözümü, her bireyin ve sistemin farkındalığının artmasına ve bu konuda
gerekli çalışmaların doğru ve eksiksiz bir şekilde yapılmasına bağlıdır. Üniversiteler
bireysel ve toplumsal gelişmeye katkıda bulunan, geleceği şekillendirmede etkin rol
oynayan en önemli eğitim kurumlarıdır. Bu çalışmada genel amaç üniversitelerde
engelli öğrencilerin evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda özelleştirilmesiyle
tasarımların nasıl yapılabileceğini ortaya koymaya çalışmak olmuştur. Çalışma İnönü
Üniversitesi’ndeki engelli öğrencilerin kampüste karşılaştıkları sorunları ortaya
koymaktadır. Çalışmada kullanılan yöntem gözlem tekniği olmuştur. Çalışma amacı
doğrultusunda, İnönü Üniversitesi kampüsünün engelliler için uygunluğu kampüs
içerisinde çekilen fotoğraflarla değerlendirilmiştir. Yapılan çalışmada özellikle bedensel
engellilerin kampüs içerisinde çeşitli sorunlar yaşadığı, bu problemlerin çoğunun
fiziksel koşullarla ilişkili olduğu, diğer bireylerin engelli öğrencilere karşı tutumunun
da yaşanan problemlerde bir faktör olduğu belirlenmiştir. Engelli öğrencilerin daha iyi
üniversite eğitimi almaları için yerel yönetimlere ve üniversitelere düşen görev ve
sorumlulukların üzerinde önemle durulmalıdır.