İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.22, sa.2, ss.1544-1596, 2021 (Hakemli Dergi)
ükseköğretimdeki birçok araştırma, öğretmen eğitiminde derslerin sadece kavramsal düzeyde işlendiğini ve gerçek hayat uygulamaları açısından zayıf olduğunu rapor etmektedir. Bu kapsamda bir ihtiyacı gidermek amacıyla, çalışmanın araştırmacıları “geriye doğru tasarım” modeli ve “ters-yüz edilmiş öğrenme” yaklaşımını kullanarak öğretim tasarımı dersini yeniden tasarlamış ve uygulama sürecindeki bütün deneyimleri paylaşılmış ve öğrenci merkezli ders tasarımı için uygulamaya yönelik ve kuramsal önerilerde
bulunulmuştur. Araştırma durum çalışması araştırma metodolojisinin kuramsal önerileri dikkate alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın verileri derse katılan 27 öğrenciden toplanmıştır.
Yapılan bu çalışmada, öğrenci merkezli tasarımların ciddi planlama ve zaman gerektirdiği tecrübe edilmiştir. Geriye doğru tasarım modelinden yola çıkılarak belirlenen gerçek hayatla ve gelecek hedefleri ile ilişkili uygulamaların öğretmen adayları için değerli olduğu ifade edilmiştir. Daha önce benzeri bir öğrenci merkezli sürecin içine dahil olmadıklarını ifade eden öğretmen adayları, her ne kadar zorlayıcı ve yoğun bir süreç olsa da kazandırdıkları açısından dersi faydalı bir öğrenme tecrübesi olarak tanımlamışlardır. Fakat grup çalışmalarında daha esnek; çevrim içi tartışmalarda da daha disiplinli bir uygulama tercih ettiklerini de dile getirmişlerdir.
Studies in higher education report limited real-life applications in teacher education curriculum and coursework. In order to create meaningful experiences with real life applications for pre-service teachers, "understanding by design" model and "flipped learning" approach were used in a teacher education institution instructional design course. Canvas learning management system was used for the management. Case study was used as the research design. The researchers’ and pre- service teachers’ experience in the process of redesign and implementation of the Instructional Design course were shared and practical and theoretical suggestions were made for student-centered course designs.
Student-centered designs require serious planning and time. Practices related to pre-service teachers’ real life and future goals are valuable for teacher candidates. Pre-service teachers defined the course as a useful learning experience, even though it was a challenging and intense process in terms of workload. They expressed that they prefer a more disciplined practice in online discussions and more flexibility in team work.