The Analysis of Sibling Relations of Adolescents, Young Adults And Adults


Sumbas E.

Ulakbilge, cilt.10, sa.75, ss.1-29, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 75
  • Basım Tarihi: 2022
  • Dergi Adı: Ulakbilge
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.1-29
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, ergenlik, genç yetişkinlik ve orta yetişkinlik dönemindeki bireylerin kardeş ilişkilerini çeşitli değişkenler açısından incelemek ve kardeş ilişkileri üzerine derinlemesine bir araştırma yapmaktır. Bu nedenle araştırmada hem nitel hem de nicel modeller kullanılmış ve karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın deseni Asenkron Karma Modeldir. Araştırmanın örneklemi ortaokul ve liseye devam eden 12-18 yaş arası ergenlik çağındaki öğrenciler; 19-35 yaş arası üniversite öğrencileri ve genç yetişkinlik için lise ve ortaokul öğrencilerinin velileri; Orta yetişkinlik için 36-60 yaş arası ebeveynler arasından lise, ortaokul ve üniversiteye devam eden gönüllülerden oluşmaktadır. Sonuç olarak, katılımcıların kardeş ilişkilerine ilişkin açıklamaları yaş grubuna göre değişmekle birlikte kardeş ilişkilerinin varlığı ve önemi anlamlı kalmıştır. Daha sonraki çalışmalarda ergenlik, genç ve orta yetişkinlik dönemlerinin yanı sıra farklı yaş grupları ile de çalışılabilir. Bu, boylamsal ve daha kapsamlı bir çalışma olan kesitsel bir çalışmadır ve kardeş ilişkileri ele alınabilir.

The aim of this study is to examine the sibling relationships of individuals in adolescence, young adulthood and mid adulthood in terms of various variables and to conduct an in-depth research on sibling relationships. For this reason, both qualitative and quantitative models were used and mixed method was used in the research. The pattern of the research is Asynchronous Mixed Model. The sample of the study is for students attending secondary school and high school between the ages of 12-18 for adolescence; university students aged 19-35 and parents of high school and secondary school students for young adulthood; For middle adulthood, it consists of volunteers who attend high school, middle school and university, among the 36-60 year old parents. In conclusion, although participant descriptions about sibling relations varied based on the age group, the existence and significance of sibling relations remained meaningful. In later studies, it can be studied with different age groups in addition to adolescence, young and middle adulthood. This is a cross-sectional study, with a longitudinal and more comprehensive study, and sibling relationships can be addressed.