3. International 21st Century Educational Research Congress – INER2025, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2025, cilt.1, ss.233-242, (Tam Metin Bildiri)
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin eğitim öğretim sürecinde yapay zekâ kullanma durumlarını, yapay
zekâya ilişkin tutumlarını, yapay zekâ hakkındaki görüşlerini ortaya koymak ve gelecekte yapay zekânın
öğretmenlik mesleğine etkisini araştırmaktadır. Teknolojik gelişmelerin eğitim alanına hızla entegre
olmasıyla birlikte, yapay zekâ uygulamaları öğretmenlik mesleğinde yeni roller ve sorumluluklar
doğurmaktadır. Tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini, Konya ilinde görev yapan
158 öğretmen oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve geçerlilik-güvenirlik
çalışmaları yapılmış bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular, öğretmenlerin yapay zekâyı genellikle
olumlu karşıladığını, ancak yeterli donanıma sahip olmadıklarını ortaya koymuştur. Ayrıca yapay
zekânın öğretmenlik mesleğini destekleyici ve kolaylaştırıcı bir araç olarak görülmesine rağmen,
mesleğin insan odaklı yapısının korunması gerektiği vurgulanmıştır. Elde edilen veriler, eğitimde dijital
dönüşüm sürecine katkı sunmakta ve öğretmen yetiştirme politikalarına yön verme potansiyeli
taşımaktadır.
Anahtar Kelimeler: Yapay zekâ, eğitim, öğretmen