Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.27, sa.1, ss.31-51, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, finansal okuryazarlığın temel bileşenlerinden olan finansal bilginin bireylere finans
eğitimi çerçevesinde verilmesi ve finansal okuryazarlık düzeyine etkisinin araştırılması
amaçlanmıştır. Araştırmanın kapsamını Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde öğrenim gören
yaklaşık 390 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin internet bankacılığı kullanımı %69, kredi kartı
kullanımı %43 ve gelecek için yatırım planları %61 düzeyindedir. Öğrencilerin finans eğitimi
sorularına verdikleri doğru cevaplar üzerinden finansal okuryazarlık ortalaması %36’dır. En
başarılı bölüm Turizm İşletmeciliği (%46,4) ve en başarılı sınıf 4. sınıf (%47,9) olmuştur. Finans
eğitiminde cinsiyette farklılık oluşturmazken bölüm ve sınıflarda farklılık oluşturmuştur. Sonuç
olarak, finans eğitiminin finansal okuryazarlık üzerinde artırıcı etki yaptığı söylenebilir..
Anahtar Kelimeler: Finansal okuryazarlık, finans eğitimi, Tokat Gaziosmanpaşa üniversitesi
öğrencileri, parametrik analiz.
Jel Kodları: G53, I22, I23