FİNANS EĞİTİMİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

Tetik N., Işıldak M. S.

Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.27, sa.1, ss.31-51, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmada, finansal okuryazarlığın temel bileşenlerinden olan finansal bilginin bireylere finans eğitimi çerçevesinde verilmesi ve finansal okuryazarlık düzeyine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın kapsamını Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde öğrenim gören yaklaşık 390 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin internet bankacılığı kullanımı %69, kredi kartı kullanımı %43 ve gelecek için yatırım planları %61 düzeyindedir. Öğrencilerin finans eğitimi sorularına verdikleri doğru cevaplar üzerinden finansal okuryazarlık ortalaması %36’dır. En başarılı bölüm Turizm İşletmeciliği (%46,4) ve en başarılı sınıf 4. sınıf (%47,9) olmuştur. Finans eğitiminde cinsiyette farklılık oluşturmazken bölüm ve sınıflarda farklılık oluşturmuştur. Sonuç olarak, finans eğitiminin finansal okuryazarlık üzerinde artırıcı etki yaptığı söylenebilir.. Anahtar Kelimeler: Finansal okuryazarlık, finans eğitimi, Tokat Gaziosmanpaşa üniversitesi öğrencileri, parametrik analiz. Jel Kodları: G53, I22, I23