INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH TEACHING AS A FOREIGN LANGUAGE (IJOTFL), cilt.8, sa.1, ss.72-83, 2025 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yapay zekâ uygulamalarının kelime öğretimi üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sürecinde, deney ve kontrol gruplarına öncelikle kelime testi ile ön testler uygulanmıştır. Ardından, deney grubuna 8 hafta boyunca yapay zekâ uygulaması kullanılarak hazırlanan etkinliklerle kelimeler öğretilmiştir. Uygulamalar bittikten sonra gruplara yeniden testler uygulanarak sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu ve kelime testi kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verileri SPSS 22.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin aldıkları puanların karşılaştırılmasında parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda yapay zekâ destekli uygulamaların, yabancılara Türkçe kelime öğretiminde etkili bir araç olduğu ve yapay zekâ uygulamaları ile yapılan kelime öğretiminin geleneksel yöntemlere kıyasla daha başarılı olduğu saptanmıştır.