Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri


Creative Commons License

Taşkın G., Aksoy G.

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.52, ss.622-647, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

ÖZ

Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerini objektif bir şekilde ortaya koymaktır. Araştırmada karma yöntem araştırma modeli olan yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nicel katılımcı grubu durum örneklemesi yoluyla belirlenmiştir. Araştırma Konya ilinde görev yapan 292 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Nitel katılımcı grubu ise maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Bu kapsamda 8 öğretmen ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel bölümünde katılımcılara ‘’Uzaktan Eğitime İlişkin Görüş Anketi’’ uygulanmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde öğretmenlerle uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi için içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler uzaktan eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması için tüm öğrencilerin teknolojik alt yapıya sahip olması gerektiği görüşündedirler. Ayrıca öğretmenler uzaktan eğitimin öğrencilere fiziksel, psikolojik ve sosyalleşme bakımdan zarar verdiği görüşündedir. Çalışma sonucunda Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)’nın uzaktan eğitimi sağlıklı bir şekilde yürütebilmesi için gerekli materyalleri sağlaması önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, öğretmen görüşleri, karma yöntem.

ABSTRACT

The aim of this study is to reveal the opinions of teachers about distance education in an objective way. Convergent parallel design, which is a mix̄ed method research model, was used in the research. The study was researched in the second semester of the 2020-2021 academic year. The quantitative participant group of the study was determined through case sampling. The group of the research consists of with 292 teachers working in Konya province. The qualitative participant group of the study was determined through the max̄imum variation sampling method. In this contex̄t, interview was carried out with 8 teachers. In the quantitative part of the research, the "Opinion Questionnaire on Distance Education" was conducted to the participants. In the qualitative part of the study, interviews were conducted with teachers through a semi-structured interview form about distance education. Descriptive statistics, non-parametric tests were used in the analysis of quantitative data. Content analysis was used for the analysis of qualitative data. According to the results obtained, teachers are of the opinion that all students should have a technological infrastructure in order to ensure equality of opportunity in distance education. In addition, teachers are of the opinion that distance education harms students in terms of physical, psychological and socialization. As a result of the study, it is recommended that the Ministry of National Education (MoNE) provide the necessary materials to conduct distance education in a healthy way.

Keywords: Distance education, teacher opinions, mixed method.