Akıllı telefon bağımlılığı giderek artan bir halk sağlığı sorunu haline gelmiştir. Mevcut çalışma, tıp fakültesi öğrencileri arasında cep telefonu bağımlılığı ile empati düzeyleri ve demografik değişkenler arasındaki ilişkiyi araştırmıştır. Kesitsel nitelikteki bu çalışma, 21.03.2022-31.03.2022 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim gören 261 tıp fakültesi öğrencisi arasında gerçekleştirildi. Katılımcılar Google Forms üzerinden kendilerine gönderilen demografik özellikler, telefon kullanım nedenlerini araştıran sorular ile Akıllı Telefon Bağımlılık Ölçeği (ATBÖ) ve Toronto Empati Ölçeği ’ne (TEQ) ait sorulardan oluşan anketi cevapladı. Analizler IBM SPSS Statistics 26.0 ile yapıldı. Öğrencilerin ATBÖ ortalama puanı 90.39±23.39, TEQ ortalama puanı 52.59±6.66’idi. Katılımcıların %.33.7’si ATBÖ toplam puanın %50’sinin üzerinde puan almıştı. Akıllı telefon en çok müzik dinlemek için kullanılırken (%42.5), en az oyun oynamak için kullanılmıştı (%2.7). Sosyal medyayı fazla kullanan öğrencilerin ve kız öğrencilerin ATBÖ puanları diğerlerinden yüksekti (p<0.05). ATBÖ ortalama puanı ile TEQ ortalama puanları arasında korelasyon yokken, TEQ ölçeğindeki olumsuz sorulara verilen puanlar arttıkça, ATBÖ puanlarının da arttığı görüldü (p<0.05). Telefon bağımlılığı giderek artan bir sorun olup, özellikle sağlık çalışanlarında riskli grupların tespiti ve önlem alınması verilen hizmetin kalitesinin artırılmasında önemli katkılar sağlayacaktır.
Smartphone addiction has become an increasing significant public health issue. This study has investigated the relationship between smartphone addiction, and empathy levels, and demographic variables among medical students. As a cross-sectional study, the research has been conducted with 261 medical students educating in İnönü University Medical Faculty between 21.03.2022-31.03.2022. Participants completed a survey delivered to them via Google Forms, including questions about demographic characteristics, reasons for phone use, as well as the Smartphone Addiction Scale (SAS) and the Toronto Empathy Questionnaire (TEQ). Analyses were performed by using IBM SPSS Statistics 26.0. The students' average SAS score was 90.39±23.39, and the mean TEQ score was 52.59 ± 6.66. Approximately 33.7% of participants scored above 50% on the SAS. Smartphones were used most often to listen to music (42.5%) and least often to play games (27%). Students with higher social media use and female students scores were higher on the SAS when compared to others (p<0.05). While there was no correlation between the average SAS score and the average TEQ score, it was observed that as the scores given to the negative questions in the TEQ scale increased, the SAS scores also increased (p<0.05). Phone addiction is an increasing problem, and identifying risk groups, especially among healthcare workers, and taking precautions will make important contributions in improving the quality of service provided.