Gelişmeleri kaçırma korkusu olarak ifade edilen FoMO, sosyal medya platformlarında başkalarından gelen içeriklerin görülmemesi veya kaçırılmasıyla ortaya çıkan endişe durumu olarak tanımlanabilir. Bu çalışmanın temel amacı, sosyal bilgiler lisansüstü öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) düzeylerinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda araştırmanın problemi, “Sosyal bilgiler lisansüstü öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkuları (FoMO) ne düzeydedir?” şeklinde belirlenmiştir. Nitel araştırma yöntemi durum çalışması deseninde tasarlanan çalışma, Fırat Üniversitesi ve İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitimi Programlarında öğrenimlerine devam eden 25 lisansüstü öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla elde edilerek içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. İçinde yaşadığımız dijital çağ göz önünde bulundurulduğunda, sosyal bilgiler lisansüstü öğrencilerinin büyük çoğunluğunun sosyal medya kullanım düzeylerinin ve gelişmeleri kaçırma korkularının (FoMO) orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır.
FoMO, which is expressed as fear of missing out, can be described as a state of anxiety that occurs when content from others is not seen or missed on social media platforms. The main purpose of this study is to determine the fear of missing out (FoMO) levels of social studies graduate students. In this regard, the problem of the study was determined as "What is the level of fear of missing out (FoMO) of social studies graduate students?". The study, which was designed in the qualitative research method case study pattern, was carried out with 25 graduate students continuing their education in the Social Studies Education Programs of Fırat University and İnönü University Institute of Educational Sciences. The research data were obtained through semi-structured interview forms and analyzed by content analysis technique. Considering the digital age we live in, it has been concluded that the majority of social studies graduate students' social media usage levels and their fear of missing out (FoMO) are at a moderate level.