Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Liderlik Yönelimleri ve Öz Güven Davranışlarının İncelenmesi


Öztürk Karataş E., Düz S.

3. Uluslararası Avrasya Spor, Eğitim ve Toplum Kongresi, Mardin, Türkiye, 15 - 18 Kasım 2018, ss.100

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Mardin
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.100
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışmanın amacı; İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yükse kokulu öğrencilerinin liderlik yönelimleri ve öz güven davranışlarının incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde, betimsel bir çalışmadır. Materyal ve Metot: Araştırmanın evrenini İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yükse kokulunda öğrenim gören 952 öğrenci, örneklemi ise 726 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bolman ve Deal (1991) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanması Dereli (2003) tarafından yapılan ''Liderlik Yönelim Ölçeği'' kullanılmıştır. Liderlik Yönelim Ölçeği madde analizine dayalı olarak hesaplanan Cronbach alfa iç tutarlık katsayı 0,92 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada kullanılan diğer ölçek ise Akın (2007) tarafından geliştirilen “Öz Güven Ölçeği”dir. Öz Güven Ölçeği Cronbach alfa iç tutarlık katsayıları 0,91 olarak hesaplanmıştır. Çalışmanın verileri değerlendiril irken tanımlayıcı istatistiksel analizler (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) ile t testi, Anova ve Kruskall Wallis testi yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin cinsiyet, sınıf ve yaş değişkeni ile liderlik yönelimleri ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı (p˃0.05), bölüm, yaş, spor branşı değişkenleri ile öz güven ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark (p<0.05) bulunmuştur. Sonuç: Çalışmanın sonucunda cinsiyet, sınıf ve yaş değişkenlerinin liderlik yönelimlerinde etkili olmadığı, bölüm, yaş ve spor branşı değişkenlerinin ise öz güven üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.