Görsel Sanatlar Eğitimi Pratiğinde Yaratıcılık


Creative Commons License

Kılıç A. G., YALIM A.

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.57, ss.1984-1995, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Görsel sanatlar eğitimi, ilerlemeci ve yapılandırmacı eğitim felsefeleri ile önemi daha fazla artan ve üzerinde durulması gereken disiplin alanlarından birisidir. Görsel sanatlar eğitimi, süreçte sadece teorik bilgilere dayanmadığı, daha çok yaratıcı sürecin aktif olduğu bir disiplin alanı olduğu için öğreticilerin üzerine eğilmesi gerekir. Birey görsel sanatlar eğitimi ile diğer disiplinlerin yaratmış olduğu zihinsel, bedensel yorgunluktan uzaklaşarak kendisini duygusal ve ruhsal rahatlığını sağlayacak alanlar oluşturur. Bu alanlar bireyin özgür hareket edebileceği ve düşünebileceği ortamlar olmalıdır. Çünkü birey yaşam alanını kendisi yapılandırdığı sürece anlamlı sonuçlara ulaşabilir. Süreçte öğrenmeler öznel gerçekleşmeli öğretici nesnel bilgileri direkt olarak aktarmamalıdır. Görsel sanatlar eğitimi kuramsal alt yapısı olsa dahi sürecin öznel gerçekleşmesi yaratıcılığın gelişmesini ve bireyin nesnel bilgileri sorgulamasını sağlar. Bu aşama da yaratıcılık devreye girerek süreci anlamlı hale getirir. Bundan dolayıdır ki bireyin bütünsel gelişiminin devam etmesi ve sekteye uğramaması için görsel sanatlar eğitiminin öğretiminde yaratıcılığın önemi yadsınamaz. Bu anlamda görsel sanatlar eğitimi kapsamında gerçekleşen süreçte; işlenen ders, gerçekleşen etkinlikler öğrencinin yaratıcılığını geliştirir. Bu amaçla araştırma da görsel sanatlar eğitimde yaratıcılığın etkisinin sorgulanarak öğrenci açısından önemine değinilmiştir.
Visual arts education is one of the disciplinary areas that is increasing in importance with progressive and constructivist educational philosophies and should be focused on. Since visual arts education is not only based on theoretical information in the process, but is more of a disciplinary field in which the creative process is active, it should be focused on tutorials. With visual arts education, an individual creates spaces that will provide him/her emotional and spiritual comfort by moving away from the mental and physical fatigue created by other disciplines. These areas should be environments where the individual can move and think freely. Because as long as the individual configures the living space himself, he can achieve meaningful results. Learning in the process should take place subjectively, the instructor should not convey objective information directly. Even if visual arts education has a theoretical background, the subjective realization of the process allows creativity to develop and the individual to question objective information. At this stage, creativity comes into play and makes the process meaningful. Therefore, the importance of creativity in the teaching of visual arts education cannot be denied in order for the holistic development of the individual to continue and not to be disrupted. In this sense, in the process that takes place within the scope of visual arts education; the course that is being taught, the activities that are taking place develop the creativity of the student. For this purpose, the research also questioned the impact of creativity in visual arts education and its importance for students was mentioned.