Okullardaki Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi Çalışanlarının Konsültasyon İhtiyaçları, Kaynakları ve Aldıkları Konsültasyon Hizmetlerinin Niteliğinin İncelenmesi


Güneşlice A., Yıldırım T.

Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, cilt.2, sa.2, ss.122-165, 2019 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Asos İndeks
  • Sayfa Sayıları: ss.122-165
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev yapan okul psikolojik danışmanlarının konsültasyon ihtiyaçlarını ve kaynaklarını keşfetmeyi, alınan konsültasyon hizmetlerinin niteliğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma grubunu ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev yapan 15 okul psikolojik danışmanı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılarak toplanmıştır. Toplanan verileri çözümleme yöntemi olarak içerik analizi yapılmıştır. Bulgulara genel olarak bakıldığında, ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev yapan okul psikolojik danışmanlarının bazı ana ve alt kategorilerde konsültasyona ihtiyaç duydukları alanlar ve en çok başvurdukları konsültasyon kaynakları ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca bu çalışmada, okul psikolojik danışmanlarının aldıkları konsültasyon hizmetlerinin niteliğine ilişkin değerlendirmeler yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.