SERAMİK SANAT EĞİTİMİNİN TIP ÖĞRENCİSİNE KATKILARI


Creative Commons License

Kanat S., Mutlu H. S.

THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.10, sa.51, ss.729-736, 2017 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmada, İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem II öğrencilerine verilen ‘Tıpta Seramikle Üçboyutlu Düşleme’ dersinde Zihinsel Boyutları ve Davranışsal Boyutlarına katkıları incelenmiştir. Eğitim süresi 12 hafta olan bu derse, 80 kişi kayıt yaptırmış ve devamlı öğrencilerden gönüllü olarak 18 ve 25 yaş ortalamasına sahip 23 kadın ve 22 erkek toplam 45 katılımcı seçilmiştir.

Araştırmada, ayrıntılı ve derinlemesine veri toplama, katılımcıların zihinsel ve davranışsal yaratıcılık özelliklerini doğrudan öğrenme, mevcut durumlarını anlama ve açıklama amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılara, bu dersle ilgili kendilerinde gözlemledikleri zihinsel ve davranışsal boyutta yaratıcılıklarına ilişkin açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Öğrencilerin bu sorulara verdikleri cevaplar niteliksel olarak incelenmiş ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir