Amaç: Bu çalışma, ergenlik döneminde depresyonu yordamada dini başa çıkmanın aracı rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırma güç analizi ile belirlenen 312 ergen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Demografik Bilgi Formu, Kutcher Ergen Depresyon Ölçeği Kısa Formu ve Dini Başa Çıkma Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde korelasyon ve regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgular: Kendilerini “Çok dindar” olarak algılayan öğrencilerin “Biraz dindar” ve “Dindar olmayan” öğrencilere göre dini başa çıkma düzeylerinin daha yüksek olduğu; ayrıca “Dindar” grubundaki öğrencilerin dini başa çıkma düzeylerinin hem “Biraz dindar” hem de “Dindar olmayan” gruplarına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Başka bir ifadeyle öğrencilerin öz değerlendirmeleri arttıkça dini başa çıkma düzeyleri de artmaktadır. Sonuçlar: Sonuçlar kendilerini “Çok dindar, biraz dindar ve dindar olmayan” olarak tanımlayan grupların “Dindar” gruba kıyasla daha yüksek depresyon düzeyine sahip olduğunu ortaya çıkardı. Bu durum hem “dindar” hem de “biraz dindar” gruplara kıyasla “dindar olmayan” grup için geçerlidir. Yani hem çok dindar olmak hem de dindar olmamak depresyon düzeyini arttırmaktadır.
Aim: This study attempts to examine the role of religious coping in predicting depression during adolescence. Method: The study was conducted with 312 adolescents chosen by power analysis. This study employed Demographic Information Form, the Kutcher Adolescent Depression Scale Short Form, and the Religious Coping Scale as data collection tools. Correlation and regression analysis technique was used in the analysis of the data. Results: The students who perceived themselves as “Highly religious” were identified to have higher levels of religious coping compared to those who were “Somewhat religious” and “Nonreligious”; besides, the students in the “Religious” group had higher levels of religious coping than both the “Somewhat religious” and “Nonreligious” groups. In other words, the students’ level of religious coping increases as their self-assessment increases. Conclusion: The results revealed that the groups who considered themselves as “Highly religious, somewhat religious and nonreligious” had a higher depression level compared to the “Religious” group. This is valid for the “nonreligious” group compared to both the “Religious” and “somewhat religious” groups. Namely, both being highly religious and nonreligious increases the level of depression.