HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNDE WEB VE MOBİL UYGULAMAYA DAYALI HEMŞİRELİK BAKIM PLANI OTOMASYONUNUN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ


Creative Commons License

Yayan E. H.

1.Uluslararası Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Kongresi , Ankara, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2023, ss.78

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.78
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Tanımlayıcı nitelikteki bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinde web ve mobil uygulamaya dayalı hemşirelik bakım planı otomasyonunun etkinliğini belirlemektir.  Gereç ve yöntem: Araştırmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin hemşirelik Fakültesi’nde öğrenim gören, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersi kapsamında hastanede uygulama yapan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 169 öğrenci hemşire oluşturmuştur. Veriler; araştırmacılar tarafından literatür desteği ile hazırlanan tanıtıcı bilgi formu ve hemşirelik bakım planı otomasyonunun etkinliğinin değerlendiren ve 15 ifadeden oluşan bir anket formu ile toplanmıştır. Veriler; ortalama, sayı ve yüzdelik olarak verilmiştir. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 21.69±2.29 ve not ortalaması 3.18±0.58 olup, %77.5’inin kadın olduğu saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin bakım planı otomasyonu ile ilgili ifadeler içerisinde en yüksek ortalamanın “hemşirelik bakım planı otomasyonu hazırlamış olduğum bakım planlarımı saklamamı ve daha sonra tekrar incelememi sağlar” (4.34±1.13) olduğu ve en düşük ortalamanın ise “hemşirelik bakım planı otomasyonu bakım planına ilgimi artırdı” (3.91±1.37) olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin “hemşirelik bakım planı otomasyonu daha memnun edicidir” ifadesi ortalamasının yüksek olduğu bulunmuştur (4.14±1.23).  Sonuç: Bu araştırmada hemşirelik öğrencilerinin bakım planı otomasyonu ile ilgili ifadelere ortalamanın üzerinde puan verdikleri ve otomasyon sisteminin motivasyon arttırıcı, daha kullanışlı ve daha önce karşılaşılan sorunları azaltıcı olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin bakım planı otomasyon sistemi ile klinik uygulamada veri toplama ve bakım planını uygulama sürecinin öğrencilerin öğretimlerine, bakım planındaki verimliliğine ve motivasyonlarına olumlu katkı sağlayacağı ifade edilebilir.