CUMHURIYET 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 23 Nisan 2024, ss.180
Teknolojideki hızlı değişim ve dönüşüm sürecine paralel olarak muhasebe bilimi ve muhasebe
mesleği de son yıllarda hızlı bir gelişim, değişim ve dönüşüm sürecine girmiştir. Muhasebe
kayıt tutma fonksiyonundan finansal raporlama fonksiyonuna hızla geçiş yaparken, muhasebe
mesleği de son yıllarda kabuk değiştirerek farklı uzmanlık alanlarına yönelmektedir. Bu
çalışmanın amacı muhasebe eğitimi alan üniversite öğrencilerinin farklı muhasebe uzmanlık
alanlarıyla ilgili bilgi düzeylerinin tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda edinilen verilerin
analizi sonucunda muhasebe uzmanlık alanları konusunda katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim
durumu, lisede muhasebe eğitimi alma durumu, muhasebe alanında kariyer planı ve kendilerini
muhasebe dersinde başarılı bulma değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit
edilmiştir.