e-Journal of New World Sciences Academy, cilt.6, sa.2, ss.1477-1489, 2011 (Hakemli Dergi)
ta olan psikolojik danışmanların mesleki rehberlik
uygulamalarına ilişkin görüşlerini çalıştıkları il, okul düzeyi, mezun
oldukları alan, alandaki hizmet süresi ve çalıştıkları okuldaki
öğrenci sayısı değişkenlerine göre aralarında farklar olup olmadığını
saptamaktır. Bu amaçla araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılı Adana,
Adıyaman, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Kahramanmaraş, Malatya ve
Şanlıurfa illerini kapsayan ilköğretimde görevli 313 ve ortaöğretimde
görevli 195 olmak üzere toplam 508 psikolojik danışmanla
gerçekleştirilmiştir. Psikolojik danışmanların 230’u (%45.3) kadın ve
278’i (%54.7)ise erkeklerden oluşmaktadır. Değişkenler arasında
anlamlı bir ilişki olup olmadığı Chi-Square (kay-kare) test analiz
tekniği ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda ilköğretim ve orta
öğretim okullarında yürütülen mesleki rehberlik çalışmalarının
psikolojik danışmanların çalıştıkları illere göre farklılık gösterdiği
ancak okul düzeyi, mezun oldukları alan, alanda hizmet süresi ve
çalışılan okuldaki öğrenci sayısına göre anlamlı bir farklılık
göstermediği bulgusuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to find out whether the views of
the counselors working at primary and secondary schools about the
career guidance services differ significantly according to some
variables including the city where they work, stage of school, field
of graduation, career seniority and number of students in the school
they work. To this end, the research was conducted on 508 counselors,
313 working in primary schools and 195 working in secondary schools in
the provinces of Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep,
Kahramanmaraş, Malatya and Şanlıurfa during 2009-2010 school year. A
total of 230(45.3%) participating counselors were women and 278(54.7%)
were men. The possible significant relations between the variables
were tested using Chi-Square analysis. As a result of the study, it
was found out that the career guidance services differ significantly
according to the city where the counselor work, but not according to
the stage of school, the field of graduation, professional seniority
and number of students in the school they work.