İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, cilt.10, sa.22, ss.57-69, 2020 (Hakemli Dergi)
Peyzaj mimarlığı okullarında, tasarım ve uygulama pratiği öğrencilerin eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır. Teori ise insanlara odaklanan, çevreleriyle nasıl etkileşime girdiklerini ve çevrelerinden nasıl etkilendiklerini anlayan disiplinlerle ilişkili bir iletişim halinde bulunmaktadır. Teoriler, peyzaj mimarlığının eserlerini görme ve yorumlama yeteneğini geliştirmeye yardımcı olmaktadırlar. Bu, bir öğrenci, tasarımcı, peyzaj mimarı ve aynı zamanda entelektüel bir topluluk olan tasarım topluluğunun üyesi olarak herkes için çok değerli bir beceridir. Proksemi olarak da bilinen kişisel mekân teorisi, insanların vücutlarını çevreleyen fiziksel mekânı nasıl kullandıkları üzerine yapılan çalışmadır. Bu çalışmada tasarım ve uygulama pratiği için elzem olan teori ve kuramın nitelik ve niceliklerini ortaya koyan Debra Flanders Cushing, Evonne Miller tarafından yazılmış olan Creating Great Places: Evidence-based Urban Design for Health and Wellbeing kitabının Personal Space Theory bölümü çevrilmiş ve literatüre kazandırılmasının öğrencilerin eğitimi açısından faydalı olacağı düşünülmüştür.
In landscape architecture schools, design and
implementation practice plays an important role in the
education of students. The theory is in an intricate
communication with disciplines that focus on people,
understand how they interact with their environment and
how they are affected by their environment. Theories help
improve the ability to see and interpret works of landscape
architecture. This is an invaluable skill for anyone as a
student, designer, landscape architect, and member of the
design community, which is also an intellectual
community. Personal space theory, also known as
proxemics, is the study of how people use the physical
space that surrounds their bodies. The Personal Space
Theory section of the book Creating Great Places:
Evidence-based Urban Design for Health and Wellbeing,
written by Debra Flanders Cushing, Evonne Miller, which
reveals the quality and quantity of the theory and theory
that are essential for design and practice, has been
translated, and its introduction to the literature was
thought to be useful.