EDU Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1892-1893
İnternet teknolojisinin gelişimiyle beraber alternatif olarak karşımıza çıkan bu yeni yol, iletişim ve sosyal etkileşim konularında köklü bir değişikliğe yol açmıştır (Kaliarnta, 2016; Mardiawan ve Helmi, 2020). Arkadaşlık kurmanın ergenlik döneminin önemli bir gelişim görevi olması (Brown ve Larson, 2009; Roisman vd., 2004) nedeniyle bu dönemde daha da önem kazanmaktadır . Günümüz ergenleri dijital yerliler olup, teknoloji ile doğar doğmaz tanışmış ve teknoloji ile büyümüş olup aynı zamanda dijital dili ana dil olarak kullanan, günlük hayatlarındaki işlerinin tamamına yakınını teknoloji ile halleden bir kuşaktırlar (Bilgiç vd., 2011). Günümüzde ergenler ve genç yetişkinler arasında internet yoluyla arkadaşlık kurma giderek yaygınlaşmakta (Greco vd., 2015; Parks ve Floyd, 1995) ve bu durum yüz yüze arkadaşlıklara bir alternatif oluşturmaktadır (Kaliarnta, 2016; Yavich ve Davidovitch, 2019). Bu sebeple çevrimiçi arkadaşlığın ergenler üzerindeki etkilerinin neler olduğu ve ergenlerin neden çevrim içi arkadaşlığa yöneldiği soruları giderek daha da önem kazanmakta olup, bu soruların cevapları ergenlerin ruh sağlığı açısından da oldukça önemlidir. Bu bağlamda mevcut sistematik derleme çalışması, çevrim içi arkadaşlık ile ilişkili psikolojik faktörlere odaklanmış araştırmalara kapsamlı bir genel bakış sunmayı amaçlamaktadır.