İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, cilt.7, sa.16, ss.148-262, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde Resim, Grafik, Seramik bölümlerinde okuyan öğrencilerin cinsiyet, mezun oldukları lise, oku- dukları bölüm ve aile gelir durumu değişkenlerine göre sahip oldukları problem çözme becerisi, sinizm ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırıl- masıdır. Araştırmanın Çalışma grubunu 2016-2017eğitim-öğretim yılında Ba- har dönemi İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde ve Gi- resun Üniversitesi Görele Güzel Sanatlar Fakültesinde 123 kız, 81 erkek öğ- renci olmak üzere toplam 204 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma ilişkisel ta- rama modelinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “Problem Çözme Envanteri”, “Genel Sinizm Ölçeği”, “Sürekli Kaygı Envanteri” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi” formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; araştırmaya katılan kız ve erkek öğrencilerin sinizm puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma görülmektedir. Kız öğrenci- lerin puan ortalamaları, erkek öğrencilerin puan ortalamalarından daha yük- sek olduğu anlaşılmaktadır. Cinsiyet ile sürekli kaygı düzeyleri ve problem çözme becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşmaya rastlan- mamıştır. Öğrencilerin mezun oldukları lise türüne göre sinizm, sürekli kaygı düzeyi ve problem çözme beceri puan ortalamaları arasında istatistiksel ola- rak da anlamlı bir farklılaşma gözlenmemiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sinizm ve sürekli kaygı puan ortalamaları arasında öğrenim gördükleri bölüm- lere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmese de, öğrencilerin problem çözme becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çık- mıştır. Örneğin; Resim Bölümü öğrencilerinin problem çözme becerilerinin daha yüksek olması gibi. Öğrencilerin problem çözme becerileri, sinizm ve sürekli kaygı düzeyleri puan ortalamalarının aile gelir durumuna göre istatis- tiksel olarak anlamlı bir farklılık elde edilememiştir. Öğrencilerin toplam sinizm puanları ile toplam kaygı puanları arasında ve sinizm puanları ile toplam prob- lem çözme becerileri puanları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Sü- |
rekli kaygı toplam puanları ile problem çözme becerileri puanları arasında za- yıf pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. |