Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Öğrencilerinin Problem Çözme Becerisi, Sinizm ve Sürekli Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi


Creative Commons License

Kanat S.

İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, cilt.7, sa.16, ss.148-262, 2017 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde Resim, Grafik, Seramik bölümlerinde okuyan öğrencilerin cinsiyet, mezun oldukları lise, oku- dukları bölüm ve aile gelir durumu değişkenlerine göre sahip oldukları problem çözme becerisi, sinizm ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırıl- masıdır. Araştırmanın Çalışma grubunu 2016-2017eğitim-öğretim yılında Ba- har dönemi İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde ve Gi- resun Üniversitesi Görele Güzel Sanatlar Fakültesinde 123 kız, 81 erkek öğ- renci olmak üzere toplam 204 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma ilişkisel ta- rama modelinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “Problem Çözme Envanteri”, “Genel Sinizm Ölçeği”, “Sürekli Kaygı Envanteri” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi” formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; araştırmaya katılan kız ve erkek öğrencilerin sinizm puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma görülmektedir. Kız öğrenci- lerin puan ortalamaları, erkek öğrencilerin puan ortalamalarından daha yük- sek olduğu anlaşılmaktadır. Cinsiyet ile sürekli kaygı düzeyleri ve problem çözme becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşmaya rastlan- mamıştır. Öğrencilerin mezun oldukları lise türüne göre sinizm, sürekli kaygı düzeyi ve problem çözme beceri puan ortalamaları arasında istatistiksel ola- rak da anlamlı bir farklılaşma gözlenmemiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sinizm ve sürekli kaygı puan ortalamaları arasında öğrenim gördükleri bölüm- lere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmese de, öğrencilerin problem çözme becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çık- mıştır. Örneğin; Resim Bölümü öğrencilerinin problem çözme becerilerinin daha yüksek olması gibi. Öğrencilerin problem çözme becerileri, sinizm ve sürekli kaygı düzeyleri puan ortalamalarının aile gelir durumuna göre istatis- tiksel olarak anlamlı bir farklılık elde edilememiştir. Öğrencilerin toplam sinizm puanları ile toplam kaygı puanları arasında ve sinizm puanları ile toplam prob- lem çözme becerileri puanları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Sü-

rekli kaygı toplam puanları ile problem çözme becerileri puanları arasında za- yıf pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır.