Amaç: Ağız hastalıkları, görülme sıklığının yüksek olması nedeniyle bir halk sağlığı sorunu olarak kabul edilmektedir. Toplumun ağız sağlığı hakkında bilinçlendirilmesi ve olumlu hijyen alışkanlıklarının kazandırılması, ağız sağlığı eğitimcilerinin temel hedefidir. Sağlık çalışanlarının ağız sağlığına yönelik bilgi, tutum ve uygulamaları, toplumda ilk sağlık danışmanları olarak önemli bir rol oynar. Bu çalışmanın amacı, sağlık çalışanlarının bilgi, tutum ve uygulamalarını değerlendirmektir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, sağlık çalışanlarının ağız sağlığı konusundaki bilgi, tutum ve uygulamalarını değerlendirmek amacıyla tasarlanmış tanımlayıcı kesitsel bir araştırmadır. Çalışmaya başlamadan önce tüm katılımcılardan bilgilendirilmiş onam alındı. Veriler, 20 sorudan oluşan, önceden tasarlanmış ve geçerliliği test edilmiş bir anket aracılığıyla toplandı. Katılımcıların yaş, cinsiyet, mesleki unvan, kişisel ağız hijyeni alışkanlıkları ve hastalarına verdikleri ağız sağlığı tavsiyeleri değerlendirildi. Veri analizi SPSS 26 (IBM Corp., Armonk, NY, ABD) kullanılarak gerçekleştirildi. Ki-kare testi ve t-testi kullanılarak istatistiksel analizler yapıldı. Bulgular: Çalışmaya toplam 406 sağlık çalışanı katıldı. Katılımcıların %54,9'u kadın, %45,1'i erkekti ve yaş ortalaması 25 olarak hesaplandı. Rutin kontrol için diş hekimine başvuran tıp hekimi oranı %11,6 olarak belirlendi. Tıp eğitiminde oral hijyenin önemi ile doğru fırçalama yapabilme, doğru diş ipi kullanımı ve tıp hekimlerine oral hijyen konusunda danışan hastaya tavsiye verebilme arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulundu (p<0,05). Sonuç: Çalışmanın bulguları, tıp fakülteleri müfredatında ağız-diş sağlığının daha fazla vurgulanması gerektiğini ortaya koymaktadır. Ağız sağlığına ilişkin farkındalığın arttırılması hem bireysel hijyen alışkanlıklarını iyileştirecek hem de hastalarına sunacakları sağlık hizmetlerini daha bilinçli hale getirecektir.
Aim: Oral diseases are considered a significant public health problem due to their high prevalence. Raising awareness in society about oral hygiene and promoting positive health behaviors are key objectives for oral health educators. This study aims to evaluate the knowledge, attitudes, and practices of healthcare professionals regarding oral health. Material and Methods: Before the study commenced, informed consent was obtained from all participants. Data were collected using a pre-designed and validated questionnaire consisting of 20 questions. Participants' age, gender, professional title, personal oral hygiene habits, and advice provided to patients regarding oral hygiene were evaluated. Statistical analysis was performed using SPSS 26 (IBM Corp., Armonk, NY, USA). Chi-square and t-tests were applied for statistical comparisons. Results: A total of 406 healthcare professionals participated in the study. Among them, 54.9% were female and 45.1% were male, with a mean age of 25 years. The proportion of medical doctors who visited the dentist for routine check-ups was 11.6%. A statistically significant relationship (p<0.05) was found between the importance of oral hygiene in medical education and the ability to brush correctly, use dental floss properly, and provide guidance to patients seeking oral hygiene advice. Conclusion: The findings of this study highlight the necessity of incorporating oral and dental health education more extensively in medical school curricula. Enhancing awareness about oral health not only improves personal hygiene practices but also enhances the quality of healthcare services provided to patients.