10. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarılarına, Tutumlarına ve Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi


Creative Commons License

UYAR A., ŞAN İ., ORHAN KARSAK H. g.

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.25, sa.2, ss.351-368, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Çalışmanın amacı 10. sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesidir. Çalışmada açıklayıcı karma desen kullanılmıştır. Çalışmada; 1. dönem başarı testi için 552 öğrenci, 2. dönem başarı testi için 575 öğrenci, tutum ölçeği için 583 öğrenci yer almıştır. Çalışmada 41 öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Baykul (1990) tarafından geliştirilen matematik dersine yönelik tutum ölçeğinin yanı sıra araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada verilerin analizinde ortalama, yüzde, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada 10. sınıf öğrencilerinin başarı düzeylerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin öğretim yılının başındaki başarılarının yılın sonunda arttığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarının ise yılın sonunda yılın başına göre azaldığı belirlenmiştir. Öğrenciler matematik dersindeki başarı ve tutumun derse olan ilgiye bağlı olarak değiştiğini belirtmiştir. Çalışmada öğrencilerin derse yönelik tutum ve başarılarını artıracak faaliyetlere yönelik önerilerde bulunulmuştur.
The aim of the study is to evaluate the 10th grade mathematics curriculum. Explanatory mixed design was used in the study. In the study, 552 students for the 1st term achievement test, 575 students for the 2nd term achievement test and 583 students for the attitude scale were included. Interviews were conducted with 41 students. The data of the study were obtained using the attitude scale towards mathematics course developed by Baykul (1990) as well as the achievement test and semi-structured interview form developed by the researchers. Mean, percentage, Wilcoxon signed-rank test and content analysis were used to analyze the data. Based on the findings, it was concluded that the achievement level of 10th grade students was at moderate level. It was determined that the achievement level of the students increased at the end of the year compared to the beginning of the academic year. It was determined that students’ attitudes towards mathematics course decreased at the end of the year compared to the beginning of the year. Students stated that their achievement and attitude towards mathematics course changed depending on their interest in the course. In the study, suggestions were made for activities to increase students’ achievement ant attitudes towards the mathematics course.