e-Journal of New World Sciences Academy, cilt.6, sa.1, ss.1284-1294, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada ulusal düzeyde internet üzerinden arşiv taraması
yoluyla Akşam, Cumhuriyet, Güneş, Hürriyet, Habertürk, Milliyet, Posta,
Radikal, Sabah, Star, Takvim, Türkiye, Vatan, Yenişafak, Zaman; yerel
düzeyde ise Malatyahaber ve Malatya Güncel gazeteleri örneklemi
oluşturmaktadır. 2000-2009 yılları arasında on yıl içinde ilköğretim ve
ortaöğretim okullarında yaşanmış olan ve gazeteye yansıyan 767 şiddet
içerikli haber içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Elde
edilen bulguların, istatistiksel analizleri SPSS 17 Windows programı
kullanılarak yapılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup
olmadığı Ki-kare analiz tekniği ile test edilmiştir. Yapılan analizler
neticesinde elde edilen sonuçlardan bazıları şunlardır: okullarda en fazla
şiddet olayı Mayıs (%14.5)ayında görülmektedir. Okullardaki şiddet
olaylarında en fazla bıçak, satır vb. kesici aletler (%38.7)
kullanılmaktadır. Okullarda genelde bireysel kavgalar (74.7)olmaktadır.
Okullardaki şiddetin büyük bir kısmı öğrenciden-öğrenciye (37.9) yönelik
olarak görülmektedir. Okuldaki şiddet olaylarının (%60)’ı okul binası
içinde gerçekleşmektedir. Elde edilen bulgular ışığında başta okul
yöneticileri ile okulda görev yapan rehber öğretmenlere ve velilere yönelik
öneriler sunulmuştur.
Hürriyet, Habertürk, Milliyet, Posta, Radikal, Sabah, Star, Takvim,
Türkiye, Vatan, Yenişafak, Zaman newspapers are selected at the level of
national press; Malatyahaber and Malatya Güncel newspaper are selected at
the level of local press as sample for this research. 767 violence events
occurent at primary and secondary schools through ten years (between 2000-
2009) reflected to the newspapers were searched with the content analyze
method. All the statistical analyses were conducted using the program of
SPSS 17.0 Windows Program. Whether there was significant relations between
the variables were tested with the Chi Square analyze technique.
Consequences of the analyzes, some of the research findings are: the most
school violence events were seen in the month of May (14,5%). Knife,
cleave etc. incisory devices (38,7%) were used mostly in the school
violence events. Generally individual fights (74,7%) occurred in the
schools. A large part of the school violence towards from students to
student (37,9%). 60% of the school violence events occurred inside the
school building. In the light of findings, suggestions were presented in
the first instant for school directors and school counselors and than for
parents.