2013 ve 2018 Fen Öğretim Programlarına İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi


Creative Commons License

Taşkın G., Aksoy G.

ULUSLARLARASI PEGEM EĞİTİM KONGRESİ (IPCEDU - 2020), Diyarbakır, Türkiye, 16 Eylül 2020, cilt.1, ss.555-561

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Doi Numarası: 10.14527/9786257228992
  • Basıldığı Şehir: Diyarbakır
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.555-561
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de uygulanan son iki (2013 ve 2018) fen öğretim programları ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların (lisansüstü tez ve makale) belirli kategorilere göre değerlendirmesini yapmaktır. Çalışma 2013 ve 2019 yılları arasında yapılan fen programına yönelik yapılan çalışmalarla sınırlıdır. Çalışmanın modeli, nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan doküman incelemesidir. Veri toplama aracı olarak 2013- 2018 yılları arasında fen programlarına yönelik yapılan 43 özgün makale ve 24 lisansüstü tez kullanılmıştır. Çalışmada veriler analiz edilirken frekans ve yüzdeler yoluyla sayısallaştırma yoluna gidilmiştir. Bu şekilde nitel verileri sayısallaştırırken yanlılığın azaltılması amaçlanıp karşılaştırma yapma imkânı sağlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre gibi programla ilgili makale çalışmalarında en fazla doküman inceleme çalışması yapılmıştır. Lisansüstü tez çalışmalarında ise nicel araştırma yöntemlerinde tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmalarda araştırma konusu olarak en fazla programların öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi yapıldığı görülmektedir. Lisansüstü tez ve makale çalışmalarında araştırma önerisi olarak en fazla programa yönelik öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesi gerektiği belirtilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, Bilimsel Çalışma, Doküman İncelemesi

Abstract

The aim of this study was implemented in Turkey in the last two (2013 and 2018) related to science education curriculums of applied scientific studies (graduate theses and articles) it is to make an assessment based on specific categories. The study is limited to the studies conducted for the science curriculum between 2013 and 2019. The model of the study is document analysis, which is included in qualitative research methods. As data collection tools, 43 original articles and 24 graduate theses were used for science curriculums between 2013 and 2018. While analyzing the data in the study, it was used to digitize by frequency and percentages. In this way, while digitizing qualitative data, it is aimed to reduce bias and make a comparison. According to the results obtained, most document review studies were conducted in article studies related to the curriculum. Postgraduate thesis studies, scanning model was used in quantitative research methods. In studies, it is seen that curriculums are mostly evaluated according to teachers’ opinions as a research subject. As a research proposal in postgraduate thesis and article studies, it was stated that in-service training should be given to teachers for the curriculum at most.

Keywords: Curriculum, Scientific Study, Document Analysis.