ASES INTERNATIONAL MALATYA SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, Malatya, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2024, ss.73-79
Günümüz bilişim ortamında öğrenciler bilgi, beceri ve ilgi benzeri özellikleriyle kendilerinden
önceki nesillerden farklılaşmaktadır. Öğrenciler, pasif kaldıkları konu anlatımına dayanan
eğitim yerine görsel içerikleri içeren aktif öğrenme ortamlarını tercih etmektedirler. Bilişim
teknolojilerinde yaşanan gelişmeler eğitim-öğretim alanında yeni yaklaşımlara yol açmış,
alternatif bir yaklaşım olarak oyunlaştırma kullanılmaya başlanmıştır. Muhasebe mesleği,
teknolojideki değişim ve gelişmelere hızlıca adapte olan, bilgi birikimini sürekli güncelleyerek
bugüne ulaştırmayı başaran önemli bir meslektir. Muhasebe eğitimi, muhasebe bilimini kendi
sistematiği içerisinde özümseyen, yeni gelişmeleri takip eden, topluma faydalı yetkinliğe ve
etik değerlere sahip olan meslek mensupları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Muhasebe bilimi,
yükseköğrenimde içerisinde önemli bir bilim dalı olarak yer almaktadır. Üniversitelerde
muhasebe mesleğini icra eden meslek mensuplarının yetişmesi için muhasebe eğitimleri, teorik
ve uygulamalı dersler şeklinde verilmektedir. Muhasebe bölümü öğrencilerinin kazanımlarının
artırılması için klasik teorik ve uygulamalı derslere alternatif olarak, oyunlaştırma
yöntemlerinin eğitim öğretim faaliyetlerinde kullanılması önerilmektedir. Bu kapsamda
çalışmanın amacı, oyunlaştırma yönteminin muhasebe eğitiminde kullanımıyla ilgili literatürü
inceleyerek, yöntemin muhasebe eğitiminde destekleyici faktör olarak kullanımını
değerlendirmektir.
Anahtar Kelimeler: Muhasebe Eğitimi, Oyunlaştırma, Dijital Oyun.