MUHASEBE EĞİTİMİNDE ALTERNATİF BİR YAKLAŞIM: OYUNLAŞTIRMA


Creative Commons License

Karaca H.

ASES INTERNATIONAL MALATYA SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, Malatya, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2024, ss.73-79

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Malatya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.73-79
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüz bilişim ortamında öğrenciler bilgi, beceri ve ilgi benzeri özellikleriyle kendilerinden

önceki nesillerden farklılaşmaktadır. Öğrenciler, pasif kaldıkları konu anlatımına dayanan

eğitim yerine görsel içerikleri içeren aktif öğrenme ortamlarını tercih etmektedirler. Bilişim

teknolojilerinde yaşanan gelişmeler eğitim-öğretim alanında yeni yaklaşımlara yol açmış,

alternatif bir yaklaşım olarak oyunlaştırma kullanılmaya başlanmıştır. Muhasebe mesleği,

teknolojideki değişim ve gelişmelere hızlıca adapte olan, bilgi birikimini sürekli güncelleyerek

bugüne ulaştırmayı başaran önemli bir meslektir. Muhasebe eğitimi, muhasebe bilimini kendi

sistematiği içerisinde özümseyen, yeni gelişmeleri takip eden, topluma faydalı yetkinliğe ve

etik değerlere sahip olan meslek mensupları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Muhasebe bilimi,

yükseköğrenimde içerisinde önemli bir bilim dalı olarak yer almaktadır. Üniversitelerde

muhasebe mesleğini icra eden meslek mensuplarının yetişmesi için muhasebe eğitimleri, teorik

ve uygulamalı dersler şeklinde verilmektedir. Muhasebe bölümü öğrencilerinin kazanımlarının

artırılması için klasik teorik ve uygulamalı derslere alternatif olarak, oyunlaştırma

yöntemlerinin eğitim öğretim faaliyetlerinde kullanılması önerilmektedir. Bu kapsamda

çalışmanın amacı, oyunlaştırma yönteminin muhasebe eğitiminde kullanımıyla ilgili literatürü

inceleyerek, yöntemin muhasebe eğitiminde destekleyici faktör olarak kullanımını

değerlendirmektir.

Anahtar Kelimeler: Muhasebe Eğitimi, Oyunlaştırma, Dijital Oyun.