Teolojik Temellendirmenin Din Eğitimine Katkısı-İslam Dini Açısından-


Creative Commons License

Batar Y.

Yakın Doğu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.221-234, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu makalede din eğitiminin teolojik açıdan temellendirilmesinin imkânı ve bilimsel değeri tartışılmaktadır. Bu yaklaşımın din eğitiminin teorisine ve uygulamasına nasıl bir katkı sağlayacağı sorgulanmaktadır. Dinin doğasını dikkate almadan onun eğitimiyle ilgili verilecek olan kararların yol açacağı problemlere işaret edilmektedir. Ö� ncelikli amacımız, din eğitimini temellendirirken dinî� referansları da göz önünde bulundurmanın gerekliliğini ortaya koymak, buna bağlı olarak da İ�slam dinin kendi özünde taşıdığı eğitsel özelliklere dikkat çekmektir. Bu çalışmada teorik bir yaklaşımla, “niçin din eğitimi?” ve “ din eğitiminin temel hedefleri nelerdir?” soruları İ�slam dininin yaklaşımı ışığında cevaplandırılmaya çalışılmaktadır. Bu çerçevede eğitimin hedeflerine ve yöntemlerine ışık tutan bazı ayetler ve hadisler tahlil edilmektedir. Ayrıca fıtrat, hidayet, akıl, tefekkür gibi kavramlar ışığında İ�slam düşüncesinde nasıl bir eğitim yakl