Sanat Eğitimi Alan ve Almayan Üniversite Öğrencilerinin YaşamDoyum Düzeylerinin Karşılaştırılması


Creative Commons License

Kanat S., Dikkaya A.

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.29, ss.145-176, 2014 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin sanat eğitimi alma durumlarına göre yaşam doyum düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma grubunu Erzincan Üniversitesinde 2011-2012 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 559 öğrenci ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik bölümüne devam eden 107 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, yazar tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve yaşam doyum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinde sanat eğitimi alan ve almayan öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmuş, anlamlı fark sanat eğitimi alan öğrencilerin lehine olmuş yani sanat eğitimi alan öğrencilerin 'yaşam doyum' düzeylerinin almayanlara göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Veriler cinsiyet faktörüne göre göz önüne alındığında kız öğrencilerin yaşam doyum düzeylerinin, erkeklere oranla daha pozitif çıktığı sonucu görülmüştür. Bir alt problem olarak sınıf düzeyinin yaşam doyum üzerinde etkisinin olup olmadığı sorusu ise herhangi bir farklılık olmadığı sonucu ile karşımıza çıkmıştır.