Sandviç panel kompozitler, malzeme teknolojisi uygulamalarında geniş bir kullanım alanına sahiptir. Tasarlanan sandviç panel kompozit malzemesi; üst ve alt levha olarak paslanmaz çelik-316, çekirdek malzemesi alüminyum 1050A-0 ve bağlayıcı eleman olarak DP-8405 akrilik yapıştırıcıdan yapılmıştır. S-çekirdekli kompozit sandviç panellerin eğilme davranışları, üç nokta eğilme testleri ve sonlu eleman modelleri ile incelenmiştir. Kompozit elemanların eğilme davranışlarının varyasyonlar üzerindeki etkisini karakterize etmek için sonlu eleman modelleri geliştirilmiştir. Genel olarak, kompozit S-çekirdekli sandviç yapıların spesifik eğilme modülü ve mukavemeti, literatürdeki çekirdek yapıları ile karşılaştırılabilir. Bu doğrultuda, ağırlık ve yoğunluk açısından verimli hibrit kompozit sandviç panellerin elde edilmesi için bir kılavuz sağlamak üzere minimum ağırlık tasarımı kullanılmıştır. Hasar yükleri incelendiğinde, çekirdek kalınlıkları arttıkça hasar yüklerinin arttığı sonucuna varılmıştır. İlaveten, S-şekilli çekirdek malzemesinin eğrilik yarıçapı arttıkça hasar yükleri azalmıştır. Özellikle çekirdek kalınlığındaki azalma ve eğrilik yarıçaplarındaki artış, sehim eğrilerinde artışa neden olmuştur.
Sandwich panel composites have a wide range of uses in material technology applications. The designed sandwich panel composite material; is made of stainless steel-316 as the top and bottom plate, aluminum 1050A-0 as the core material, and DP-8405 acrylic adhesive as the binding element. Three-point bending tests and finite element models investigated the bending behavior of S-core composite sandwich panels. Finite element models have been developed to characterize the effect of the bending behavior of composite elements on variations. The specific flexural modulus and strength of composite S-core sandwich structures can be compared with core structures in the literature. Accordingly, the minimum weight design provided a guideline for obtaining weight and density-efficient hybrid composite sandwich panels. When the damage loads were examined, it was concluded that they increased as the core thicknesses increased. In addition, the damage loads decreased as the radius of curvature of the S-shaped core material increased. Significantly the decrease in core thickness and increase in radii of curvature caused an increase in deflection curves.