Araştırmanın amacı, ortaokul ve lise öğrencilerinin İnternet bağımlılığı düzeyleri ve problemli İnternet kullanımı durumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve İnternet bağımlılığı düzeyleri ve problemli İnternet kullanımı durumları hakkında derinlemesine bir araştırma yapmaktır. Bu nedenle araştırmada karma yöntemlerden Açımlayıcı Sıralı Desenden faydalanılarak öğrencilerin İnternet bağımlılığı düzeylerinin hangi yönde ve ne düzeyde olduğu araştırılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda veri toplamak amacıyla kişisel bilgiler formu ile YİBTKF kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise öğrencilerin İnternet bağımlılık düzeyleri hakkında daha derinlemesine bilgi toplamak için görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’nin doğusunda bulunan bir ilin merkez ilçelerinde bulunan ortaokul ve lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel örneklemini ise ortaokul ve liselerden 1453 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel örneklemini ise 14 öğrenci oluşturmaktadır. Veri seti normallik ölçütlerini sağlamadığı için Non-Parametrik testler (Mann- Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi, Spearman Sıra Farkları Korelasyon) kullanılmıştır. Nitel boyutu için yapılan görüşmelerin sonucunda elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları alanyazındaki bulgularla birlikte ele alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
The main purpose of this study is to examine the Internet addiction levels and problematic Internet use of students continuing their education in secondary and high schools, and to conduct an in-depth study on Internet addiction and problematic Internet use situations in terms of various variables. For this reason, the direction and level of Internet addiction of the students were investigated by using Exploratory Sequential Design, which is a mixed method are used. In order to collect data in the quantitative dimension of the research, personal information form and YIATSF were used. In the qualitative aspect of the study, interviews were conducted to gather more in-depth information about students' Internet addiction levels. The population of the research consists of secondary and high school students in the central districts of a province in the east of Turkey. The quantitative sample of the study consists of 1453 students who continue their education in secondary and high schools. Qualitative sample consists of 14 students. The research results were discussed together with the findings in the literature. Various suggestions were made based on the results obtained from the research.