İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Genel Kimya Laboratuar Dersinin Akademik Başarısına Etkisi ve Öğrencilerin Bu Yöntem Hakkındaki Görüşleri


Creative Commons License

Aksoy G., Doymuş K., Karaçöp A., Şimşek Ü., Koç Y.

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.17, sa.1, ss.212-227, 2008 (Hakemli Dergi)

Özet

ÖZET

Bu çalışma işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin genel kimya laboratuarında öğrencilerin akademik başarıya etkilerini İncelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2005- 2006 öğretim yılı birinci yarıyılında. genel kimya laboratuar dersinin iki farklı sınıfındaki toplam 47 öğrenciden oluşmaktadır. iki sınıftan birisi işbirlikii yöntemi kullanılarak öğrenim yapılan deney grubu, diğeri geleneksel yöntemle öğretim yapılan kontrol grubu olarak belirlendi. Bu çalışmada veriler Kimya Laboratuar Uygulamaları Başarı Testi (KLUBT) ve öğrenci görüş ölçeği (ÖGÖ) kullanılarak toplanmıştır. KLUBT'dan elde edilen veriler için bilgisayar ortamında bağımsız gruplar t-testi yapılmış bulgular tablo halinde sunulmuş/ur. ÖGÖ 'den elde edilen verilerin yüzde değerleri hesaplanarak tablo halinde verilmiştir. Sonuçlar işbirlikli yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin geleneksel öğretime göre akademik başarıyı önemli düzeyde artırdığını g6stermiştir. Ayrıca işbirlikli ile yapılan öğretimin öğrenciler tarafından benimsendiği 6ğrenci göri4lerinden elde edilen diğer önemli bir sonuçtur.

Anahtar Kelime/er: Genel kimya laboratuvarı, işbirlikli öğrenme yöntemi. akademik başarı

ABSTRACT

This study has been carried out in order to determine the effect of cooperative learning method in teaching general chemistry laboratory courses on the academic success of the science department undergraduate and the opinions of students related to teaching with the cooperative learning method. This research was conducted by the participation of 47 students from two different classes of science department undergraduate in the first semester of the 2005-2006 academic year. One of the classes, in which cooperatiıve learning method was used, was determined as the "experiment group" and, the other class. in which the traditional teacher-centred instruction was dominant, as the "control group ". Data in this research were collected by Chemistry Laboratory Application Achievement Test (CLAA T) and student Opinion Scale (SOS) The data gathered through by (CLAAT) were compared by independent sample t test. The results of SOS were presented in table as percentages. The finding indicates that students taught by cooperatiıve leaming method were better than those in tradilional teaching group. In addition, data gathered through student 's opinion scale suggest that students liked cooperatiıve leaming method

Key words: Chemistry Laboratory, cooperatiıve leaming method, academic achievement