Bu araştırmada, Türkiye'deki öğretmenlerin ekip uyum düzeylerini değerlendirmek amacıyla Carless ve De Paola (2000) tarafından geliştirilen "Team Cohesion" ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması ve geçerlik ile güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkiye genelinde görev yapan öğretmenlere ölçek uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Ölçeğin geçerlik çalışması için önce açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmış ve daha sonra doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile doğrulanmıştır. 269 veri üzerinden yapılan açımlayıcı faktör analizi (AFA), 191 veri üzerinden yapılan doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve 50 veri üzerinden yapılan test-tekrar test korelasyonu ile üç ayrı çalışma grubundan veriler toplanmıştır. AFA sonuçları, ölçeğin 10 maddeden oluşan tek boyutlu bir yapısının olduğunu göstermektedir. DFA sonuçları ise, ölçeğin model-veri uyumunun kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach'ın Alfa katsayısı 0.94 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach's Alpha katsayısı .94 olarak hesaplanmıştır. Test-tekrar testi sonuçlarına göre, ölçeğin iki uygulama arasındaki korelasyon katsayısı .93 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlara göre ölçeğin zamana karşı kararlı olduğu, Türkiye'deki öğretmenlerin ekip uyumlarını değerlendirmede güvenilir ve geçerli bir araç olarak kullanılabileceğini göstermektedir.
In this study, the “Team Cohesion” scale developed by Carless and De Paola (2000) was adapted to Turkish, and validity and reliability studies were conducted to evaluate the team cohesion levels of teachers in Turkey. Within the scope of the research, the scale was applied to teachers working throughout Turkey and the data obtained were analyzed. For the validity study of the scale, the first exploratory factor analysis (EFA) was conducted and then it was confirmed by confirmatory factor analysis (CFA). Data were collected from three different study groups through exploratory factor analysis (EFA) on 269 data, confirmatory factor analysis (CFA) on 191 data, and test-retest correlation on 50 data. EFA results show that the scale has a unidimensional structure consisting of 10 items. CFA results show that the model- data fit of the scale is at an acceptable level. In addition, Cronbach's Alpha coefficient was calculated as 0.94 for the reliability analysis of the scale. According to the test-retest results, the correlation coefficient of the scale between the two applications was calculated as .93. According to these results, the scale is consistent over time and can be used as a reliable and valid tool for assessing teachers' team cohesion in Turkey.