Fen Bilgisi Laboratuarı Uygulamalarında İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kullanılması


Creative Commons License

Doymuş K., Aksoy G., Daşdemir İ., Şimşek Ü., Karaçöp A.

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.13, sa.1, ss.157-166, 2006 (Hakemli Dergi)

Özet

Özet

Bu çalışmanın amacı; işbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi laboratuvar uygulamalarında öğrencilerin akademik başarısına ve fen bilgisine karşı araştırma tutumuna etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemi, 2005- 2006 öğretim yılı güz döneminde, Fen bilgisi dersi laboratuar uygulamalarında bulunan i1kögretim 7. sınıfın iki farklı şubesindeki 44 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada; Fen Lab Başarı Testi (FLBT) ve Fen Bilgisi Araştırma Ölçeği (FBAÖ) kullanılmıştır. Hem FLBT hem de FBAÖ sonuçlarına göre işbirlikçi grubun kontrol grubundan daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır.

Anahtar Sözcükler: işbirlikçi öğrenme, Fen Lab Başarı Testi, Fen Bilgisi Araştırma Ölçeği

Abstract

The aims of this investigate are to determine attitude towards science and academic achievement of science Iab of cooperative leaming . The sample of the study involves a total 44 of 7th grade students in two different science classes in the fall term of 2005-2006 academic years. In this study, two different tests were used: a Science Lab Achievement Test (SLAT) and a Science Research Scale (SRS). According to data obtained academic achievement test and science research scale cooperative group indicated that successful more than control group.

Key Words: Cooperative Leaming, Science Lab Achievement Test, Science research Scale