Modern ekonomik sistemde, girişimci en temel aktördür. Vizyonu geniş, yüksek bir cesarete sahip ve yenilik peşinde koşan girişimcinin en büyük eksiği sermayedir. Üretim faktörleri içerisinde elde etmesi en zor ama en kilit faktör sermeyedir. Adam Smith’inde dediği gibi paradan para kazanmak kolaydır ancak zor olan ilk parayı kazanmaktır. Yine Karl Marx için de ekonomi de en belirleyici unsur sermaye ve sermayenin bir yerde aşırı toplanmasıdır. Sermaye kavramı en çok parayı temsil etmekle birlikte iktisat literatüründe onlarca sermaye tanımlaması yapılmıştır. Bunun en büyük sebebi paranın diğer sermaye türlerini satın alabilme özelliğini barındırmasıdır. Ancak bazı sermaye türlerini ise sahip oldukları özellikleri itibariyle parayla temin etmek mümkün değildir. Sosyal sermaye bunlardan birini temsil eder. Bu makale çalışmasında da en küçük sosyal sermaye birimi olan ailenin girişimci ve organizasyon üzerindeki etkisi incelenecektir. Özel sektördeki şirketlerin büyük çoğunluğunu oluşturan aile şirketlerinin diğer şirketlere nispeten sahip olduğu avantajlar ve dezavantajlar tartışılacaktır.
In the modern economic system, the entrepreneur is the most basic actor. The biggest shortcoming of an entrepreneur with a broad vision, high courage and pursuit of innovation is capital. As Adam Smith said, it is easy to make money from money, but the hardest thing is to make the first money. Again, for Karl Marx, the most decisive factor in the economy is capital and the over-collection of capital in one place. Although the concept of capital represents the most money, tens of capital definitions have been made in the economics literature. The biggest reason for this is that money has the ability to buy other types of capital. However, some types of capital cannot be obtained with money due to their characteristics. Social capital represents one of them. In this article, the effect of the family,which is the smallest unit of social capital, on the entrepreneur and the organization will be examined. The advantages and disadvantages of family companies, which make up the majority of companies in the private sector, compared to other companies will be discussed.