ADIYAMAN SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, cilt.16, sa.44, ss.282-313, 2023 (Hakemli Dergi)
Son dönemlerdeki teknolojik gelişmeler, hayatı dijital bir ortama
taşımıştır. Söz konusu gelişmeler eğitimden iş hayatına kadar olan tüm
alanları dijitalleştirmiş, muhasebe uygulamalarında da değişimlere neden
olmuştur. Bu kapsamda muhasebe meslek mensuplarının muhasebe
uygulamalarındaki bu değişimlere uyum sağlayacak, piyasa taleplerini
karşılayacak yetkinliği kazanması önem arz etmektedir. Dolayısıyla
geleceğin meslek mensuplarının dijital ortamda mesleği icra edebilme
yetkinliğine sahip olacakları eğitimi almaları gerekmektedir. Dijital
okuryazarlık yetkinliğine sahip öğrencilerin; alacakları muhasebe
eğitimleriyle dijital ortamda mesleği icra edecek, geleceğin meslek
mensupları yetiştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi alan
üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe
eğitimi üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Bu amaçla İnönü
Üniversitesi Malatya Meslek Yüksekokulu’nda muhasebe eğitimi gören
259 öğrenciden anket yoluyla elde edilen veriler ile model
oluşturulmuştur. Modelin analizinde yapısal eşitlik kullanılmıştır.
Araştırma bulguları tutum ve bilişsel boyutun muhasebe eğitimi üzerinde pozitif bir etkisi olduğunu, teknik ve sosyal boyutun muhasebe eğitimi
üzerindeki etkisinin anlamsız olduğunu göstermiştir.