MUHASEBE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN DİJİTAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN MUHASEBE EĞİTİMİ ÜZERİNE ETKİSİ


Creative Commons License

KARACA H., MERİÇ A.

ADIYAMAN SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, cilt.16, sa.44, ss.282-313, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Son dönemlerdeki teknolojik gelişmeler, hayatı dijital bir ortama taşımıştır. Söz konusu gelişmeler eğitimden iş hayatına kadar olan tüm alanları dijitalleştirmiş, muhasebe uygulamalarında da değişimlere neden olmuştur. Bu kapsamda muhasebe meslek mensuplarının muhasebe uygulamalarındaki bu değişimlere uyum sağlayacak, piyasa taleplerini karşılayacak yetkinliği kazanması önem arz etmektedir. Dolayısıyla geleceğin meslek mensuplarının dijital ortamda mesleği icra edebilme yetkinliğine sahip olacakları eğitimi almaları gerekmektedir. Dijital okuryazarlık yetkinliğine sahip öğrencilerin; alacakları muhasebe eğitimleriyle dijital ortamda mesleği icra edecek, geleceğin meslek mensupları yetiştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi alan üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe eğitimi üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Bu amaçla İnönü Üniversitesi Malatya Meslek Yüksekokulu’nda muhasebe eğitimi gören 259 öğrenciden anket yoluyla elde edilen veriler ile model oluşturulmuştur. Modelin analizinde yapısal eşitlik kullanılmıştır. Araştırma bulguları tutum ve bilişsel boyutun muhasebe eğitimi üzerinde pozitif bir etkisi olduğunu, teknik ve sosyal boyutun muhasebe eğitimi üzerindeki etkisinin anlamsız olduğunu göstermiştir.