7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesinin Öğretiminde İki Farklı İşbirlikli Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkileri


Creative Commons License

Aksoy G., Gürbüz F.

BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.6, sa.12, ss.54-64, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 12
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.54-64
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi "yaşamımızdaki elektrik" ünitesinde öğrenci takımları başarı bölümleri tekniği ve grup araştırması tekniğinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine olan etkisini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 öğretim yılında bir ilköğretim okulunun 7.sınıflarında öğrenim gören 2 şubesindeki toplam 56 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Akademik Başarı Testi (ABT) kullanılmıştır. Çalışma, 2 farklı grupta gerçekleştirilmiştir. Bu gruplardan biri öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğinin uygulandığı Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri Grubu (ÖTBBG), diğeri ise grup araştırması tekniğinin uygulandığı Grup Araştırması Grubu (GAG) olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi için, tanımlayıcı istatistikler, bağımsız t testi, eşleştirilmiş grup t testi ve etki boyutları (effect sizes) kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğiyle öğrenim gören öğrencilerin akademik başarılarının, grup araştırması tekniğiyle öğrenim gören öğrencilere göre daha üst düzeyde olduğu belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler

Abstract The aim of this study is to identify the effects of Student Teams-Achievement Divisions technique th and Group Investigation technique on increasing 7 grade students' academic achievements in the unit “electricity in our life” at the science and technology course. This study included 56 primary th school students from two different classes at the 7 grade of a primary school during the 2010- 2011 academic year. The study carried out in two different groups. One of these groups served as the Student Teams-Achievement Divisions Group (STADG), using group Student TeamsAchievement Divisions technique and the second served as the Group Investigation Group (GIG), using Group Investigation technique. The main instrument for obtaining data was the Academic Achievement Test (AAT). The data obtained on instruments were evaluated by using descriptive statistic, independent samples t test, paired sample t test and effect sizes. As the result of the research revealed that Student Teams-Achievement Divisions Group (STADG) is more successful than Group Investigation Group (GIG).

Key Words: Student Teams-Achievement Divisions Technique, Cooperative Learning, Group Investigation Technique, Science and Technology Course.