SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Tarih ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarih öğretiminde müzenin önemi hakkındaki tecrübe ve düşünceleri
TURKISH STUDIES
, cilt.10, sa.11, ss.1637-1650, 2015 (SSCI)
Türk eğitim tarihinde sekülerizm
TURKISH STUDIES
, cilt.9, sa.5, ss.1447-1457, 2014 (SSCI)
Topluma hizmet uygulamaları dersinin toplumsal bilinç kazandırmadaki etkisi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.27, ss.393-410, 2014 (SCI-Expanded)
İnsan hakları ve demokratikleşme konularının öğretmen adaylarının görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.119-128, 2013 (SCI-Expanded)
Atatürk dönemi Türkiye-Fransa eğitim ilişkileri
TURKISH STUDIES
, cilt.8, sa.10, ss.387-393, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Perception of Ecological Literacy in Education: A Scale Development Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES
, cilt.3, sa.11, ss.3-9, 2023 (Hakemli Dergi)
A Study on Museums Conducted with Middle School Students: “My Museum”
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.634-648, 2021 (Hakemli Dergi)
Pre-service teachers’ reflections of their concerns about social, environmental and global problems via drawing cartoons
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.12, sa.2, ss.618-638, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Müze Eğitimi Uygulamalarının Öğrenciler Üzerindeki Etkisi
Milli Eğitim
, cilt.49, sa.227, ss.245-270, 2020 (Scopus)
The Meaning of War and Peace for the Migrant Syrian Students at Tertiary Level in Turkey: An Art-Based Study
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.7, sa.3, ss.992-1008, 2020 (Hakemli Dergi)
Reflections of Political Education on Primary Education Classes
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.12, sa.2, ss.324-340, 2020 (Hakemli Dergi)
Availability of virtual museum applications in courses based on the views of classroom teachers
Cypriot Journal of Educational Sciences
, cilt.15, sa.2, ss.194-207, 2020 (Scopus)
Active citizenship from the perspective of pre-service social studies teachers
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.19, sa.2, ss.565-579, 2020 (Scopus)
Türkiye’de, Sosyal Bilgiler Eğitimine İlişkin Alan Eğitimcilerinin Sorunsal Tespitleri
Manas Journal of Social Studies
, cilt.8, ss.27-38, 2019 (Hakemli Dergi)
Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatandaşlık Algıları, Politik Katılımları ve Politik İlgileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.163-175, 2018 (Hakemli Dergi)
Sensitivity of the secondary school students toward global problems
Journal of Human Sciences
, cilt.14, sa.1, ss.409-426, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Küresel Vatandaşlık Eğitimine Yönelik Algıları
International Journal Of Eurasia Social Sciences
, cilt.24, sa.7, ss.30-49, 2016 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Empatik Eğilimlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
The Journal of International Social Research
, cilt.8, sa.40, ss.564-571, 2015 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.8, sa.40, ss.564-571, 2015 (Hakemli Dergi)
Atatürk Dönemi Fransa Türkiye Eğitim İlişkileri
Turkish Studies
, cilt.8, sa.10, ss.387-393, 2013 (Hakemli Dergi)
İnsan Hakları ve Demokratikleşme Konularının Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.119-128, 2013 (Hakemli Dergi)
Üniversitede Demokratik Bir Değer Olarak Hoşgörü
Journal of Social Studies Education Research
, cilt.3, sa.2, ss.86-104, 2012 (Scopus)
Sosyal bilgiler dersinde müze ile eğitimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Samsun ili örneği
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.13, sa.1, ss.81-103, 2012 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Müze ile Eğitimin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Samsun İli Örneği
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi
, cilt.13, sa.1, ss.81-103, 2012 (Hakemli Dergi)
Tolerance as a democratic value in higher education
Journal of Social Studies Education Research
, cilt.3, sa.2, ss.86-104, 2012 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Social Studies Teacher Candidates' Use of Technology and Digital Citizenship Practices
International Conference on Research in Education and Social Science, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2021
Digital Literacy Perspective: Reflections on Education
International Conference on Research in Education and Social Science, İstanbul, Türkiye, 10 Haziran 2021
Sınıf Öğretmenlerinin Gözüyle Sanal Müze Uygulamalarının Derslerde Kullanılabilirliği
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Medya Duyarlılıkları Ve Deneyimleri
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019
Ortaokul Öğrencileri ile Müzelere Yönelik Bir Çalışma: Benim Müzem
V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019
Sosyo-Ekonomik Düzeyi Düşük Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Öğretiminde Görsel Materyallerin Kullanımı
V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019
Sınıf Öğretmeni Adaylarının, Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Eğitimi Alanı Akademisyenlerinin Tartışmalı Konuların Öğretimi ile İlgili Deneyimleri
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Geleceğin Üniversitelerine Yönelik Beklentileri
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
Özel Öğretim Yöntemleri Dersinde Mikro-Öğretim Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretimsel Muhalefet Davranışları ve Nedenleri
Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.815-825
Öğretim Elemanlarına Göre Öğretmen Yetiştirme Sorunları ve Çözüm Önerileri: Bir Odak Grup Çalışması
Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.827-839
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.803-814
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Etkin Vatandaşlık
7th International Social Studies Education Symposium, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Öğretmen Adaylarının Küresel Konulara Karşı Gösterdikleri Duyarlılıklar ve Küresel Eğitim Algıları
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018
Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Kavramına ve Eğitimine Yönelik Algıları
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018
Üniversitede Demokratik Bir Değer Olarak Hoşgörü
Marmara Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20 - 22 Nisan 2012
AB Eğitim Politikalarının Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011
Kitap & Kitap Bölümleri
Ivan Illich ve Eğitim
Bilim Dünyasında Eğitim III, Erol KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.165-179, 2022
Jean Paul Sartre ve Eğitim
Bilim Dünyasında Eğitim III, Erol KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.401-412, 2022
EĞİTİMDE DİJİTAL OKURYAZARLIK
EĞİTİMDE OKURYAZARLIK BECERİLERİ - I, KOÇOĞLU EROL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.199-218, 2021
EĞİTİMDE ÇOKKÜLTÜRLÜ OKURYAZARLIK
EĞİTİMDE OKURYAZARLIK BECERİLERİ - III, KOÇOĞLU EROL, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.137-156, 2021
SOSYAL BİLİMLERDE UZAKTAN EĞİTİMİN, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİ AÇISINDAN ANALİZİ
Sosyal Bilimlere Uzaktan Eğitimde Bakış , Erol Koçoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.315-338, 2020
SOSYAL BİLİMLERDE UZAKTAN EĞİTİMİN, DİJİTAL KAYNAKLAR AÇISINDAN ANALİZİ
SOSYAL BİLİMLERE UZAKTAN EĞİTİMDE BAKIŞ, Doç. Dr. Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.179-212, 2020
DÜNYADA MODERN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ
EĞİTİM TARİHİ, Prof. Dr. Mehmet Köçer, Doç. Dr. Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.275-312, 2020
VATANDAŞLIK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN ROLÜ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
KURAMSAL TEMELLER VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA 21. YÜZYILDA VATANDAŞLIK VE VATANDAŞLIK EĞİTİMİ, Prof. Dr. Cemil Öztürk, Dr. Zafer İbrahimoğlu, Dr. Gülten Yıldırım, Editör, Pegem Akademi, ss.383-405, 2019
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİNDE KULLANILAN TEKNOLOJİK ARAÇ-GEREÇ VE MATERYALLER
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ, Doç. Dr. Erol Koçoğlu, Doç. Dr. Özkan Akman, Editör, Pegem Akademi, ss.81-107, 2019