Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Türkiye
2010 - 2011
2010 - 2011Yüksek Lisans
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KÜRESEL EĞİTİMLE İLGİLİ KAZANIMLARIN İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANILARAK ÖĞRETİMİ
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi
2011
2011Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE MÜZE İLE EĞİTİMİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ: SAMSUN İLİ ÖRNEĞİ
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
Sosyal Bilimler Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2018 - 2021
2018 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2017 - 2018
2017 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2010 - 2017
2010 - 2017Araştırma Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilgiler Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2009
2008 - 2009Sosyal Bilgiler Öğretmeni (İlköğretim)
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sosyal Bilgiler Öğretmeni (İlköğretim)
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Eğitim Programları ve Öğrenme Alanları (YL)
Çevre Eğitiminde Coğrafyanın Rolü
Türkiye Siyasi Coğrafyası
İnsan İlişkileri ve Doğal Ortam
Türkiye Siyasi Coğrafyası
Lisans
Lisans
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Çevre Eğitimi
İnsan İlişkileri ve İletişim
Öğretmenlik Uygulaması 2
Sosyal Bilgiler Öğretimi 2
Sanat ve Müze Eğitimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretmenlik Uygulaması 1
Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
Öğretmenlik Uygulaması
Sosyal Beceri Eğitimi
Drama
Özel Öğretim Yöntemleri 1
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Sosyal Bilgiler Öğretimi II
Çevre Eğitimi
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Özel Öğretim Yöntemleri 2
Sosyal Bilgiler Öğretimi 2
Eğitim Öğretimde Etik
Topluma Hizmet Uygulamaları
İnsan İlişkileri ve İletişim
Özel Öğretim Yöntemleri II
İnsan İlişkileri ve İletişim
İnsan İlişkileri ve İletişim (Şube A-B)
Eğitim Öğretimde Etik
İnsan İlişkileri ve İletişim
Drama
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama
Drama
Özel Öğretim Yöntemleri 2
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Öğretmenlik Uygulaması
İnsan İlişkileri ve İletişim (Şube B)
Sosyal Beceri Eğitimi
Bilim, Teknoloji ve Toplum
Öğretmenlik Uygulaması
İnsan İlişkileri ve İletişim (Şube A)
Topluma Hizmet Uygulamaları
Topluma Hizmet Uygulamaları
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
Sosyal Beceri Eğitimi
İnsan İlişkileri ve İletişim
Sosyal Beceri Eğitimi
Özel Öğretim Yöntemleri 2
Sanat ve Estetik
Sanat ve Estetik
Öğretmenlik Uygulaması
İnsan İlişkileri ve İletişim
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Eğitim ve Öğretimde Etik
Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
Drama
Drama
Türk Eğitim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması
Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
Sosyal Beceri Eğitimi
Drama
Türk Eğitim Tarihi (Şube A-B)
İnsan İlişkileri ve İletişim
Lisans Çift Anadal
Lisans Çift Anadal
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çoklu Okuryazarlıklar
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları
Sosyal Bilgiler Eğitim Programları ve Öğrenme Alanları
Çevre Eğitiminde Coğrafyanın Rolü
Sosyal Bilgiler Eğitim Programları ve Öğrenme Alanları
Türkiye Siyasi Coğrafyası
Türkiye Siyasi Coğrafyası
Doğal Ortam ve İnsan İlişkileri
Makaleler
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (2)
Scopus (15)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Journey From Garbage to Arts: The Impacts of Environmental Pollution on Living Things Are Illuminated with Eco-Art Practices
EGÜZ Ş., KOÇOĞLU E., Marsak E. E.
SAGE Open
, cilt.15, sa.4, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. THE PRESERVATION OF CULTURAL HERITAGE IN THE CONTEXT OF TOURISM: THE ROLE OF SOCIAL STUDIES EDUCATION IN TÜRKIYE
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş., AVCU K. M.
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY , cilt.82, sa.6, ss.851-868, 2024 (ESCI)
2023
20233. Perception of Ecological Literacy in Education: A Scale Development Study
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş., TÖSTEN R., DEMİR F. B., TEKDAL D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.3, sa.11, ss.3-9, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Ortaokul Öğrencilerinin Geri Dönüşüme Yönelik Metaforik Algıları ve Farkındalıkları
EGÜZ Ş., GÖKALP L.
Milli Eğitim
, cilt.52, sa.238, ss.781-812, 2023 (Scopus, TRDizin)
2022
20225. Social Studies Instruction With Educational Music: Write, Compose, and Apply
EGÜZ Ş.
SAGE OPEN
, cilt.12, sa.3, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
20216. A Study on Museums Conducted with Middle School Students: “My Museum”
EGÜZ Ş.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.13, sa.3, ss.634-648, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Reflections of Teaching of Controversial Topics to the Field of Classroom Education
ÖNTAŞ T., YILDIRIM E., EGÜZ Ş., KAYA B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.205, ss.161-189, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2020
20208. Pre-service teachers’ reflections of their concerns about social, environmental and global problems via drawing cartoons
EGÜZ Ş.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.12, sa.2, ss.618-638, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Sosyal Bilgiler Dersinde Müze Eğitimi Uygulamalarının Öğrenciler Üzerindeki Etkisi
EGÜZ Ş.
Milli Eğitim , cilt.49, sa.227, ss.245-270, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202010. The Meaning of War and Peace for the Migrant Syrian Students at Tertiary Level in Turkey: An Art-Based Study
EGÜZ Ş.
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.7, sa.3, ss.992-1008, 2020 (TRDizin)
2020
202011. Reflections of Political Education on Primary Education Classes
ÖNTAŞ T., EGÜZ Ş., YILDIRIM E.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.12, sa.2, ss.324-340, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Availability of virtual museum applications in courses based on the views of classroom teachers
EGÜZ Ş.
Cypriot Journal of Educational Sciences , cilt.15, sa.2, ss.194-207, 2020 (Scopus)
2020
202013. Active citizenship from the perspective of pre-service social studies teachers
EGÜZ Ş., KAFADAR T.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.19, sa.2, ss.565-579, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201914. Technology-supported global education: A mixed method study
EGÜZ Ş., ÖZTÜRK C., KESTEN A.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.9, sa.4, ss.1209-1244, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201915. ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÜRESEL KONULARA KARŞI GÖSTERDİKLERİ DUYARLILIKLAR VE KÜRESEL EĞİTİM ALGILARI
EGÜZ Ş., KOÇOĞLU E.
Journal of Social Humanıtıes Scıences Research
, cilt.6, sa.40, ss.1899-1914, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Türkiye’de, Sosyal Bilgiler Eğitimine İlişkin Alan Eğitimcilerinin Sorunsal Tespitleri
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş.
Manas Journal of Social Studies , cilt.8, ss.27-38, 2019 (TRDizin)
2018
201817. Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatandaşlık Algıları, Politik Katılımları ve Politik İlgileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
YILDIRIM E., ÖNTAŞ T., EGÜZ Ş.
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.163-175, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğrencilerinin Sosyal Medya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi
EGÜZ Ş., KESTEN A.
Cumhuriyet International Journal of Education , cilt.7, sa.3, ss.219-240, 2018 (TRDizin)
2018
201819. Ortaokul Öğrencilerinin Öğretmen Kavramına İlişkin Kullandıkları Metaforlar
EGÜZ Ş., ÖNTAŞ T.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, ss.79-91, 2018 (TRDizin)
2018
201820. A Global Education Application in Turkey: A Product Marketing Activity
EGÜZ Ş., ÖZTÜRK C., KESTEN A.
Universal Journal of Educational Research , cilt.6, sa.4, ss.638-646, 2018 (Scopus)
2017
201721. Sensitivity of the secondary school students toward global problems
EGÜZ Ş., Öztürk C., Kesten A.
Journal of Human Sciences , cilt.14, sa.1, ss.409-426, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201722. Ortaokul Öğrencilerinin Küresel Sorunlara Karşı Gösterdikleri Duyarlılıklar
EGÜZ Ş., ÖZTÜRK C., KESTEN A.
Journal of Human Sciences , cilt.14, ss.409-426, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Küresel Vatandaşlık Eğitimine Yönelik Algıları
EGÜZ Ş.
International Journal Of Eurasia Social Sciences , cilt.24, sa.7, ss.30-49, 2016 (TRDizin)
2015
201524. Öğretmen Adaylarının Empatik Eğilimlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ONAY İ., EGÜZ Ş., ÜNAL A.
The Journal of International Social Research , cilt.8, sa.40, ss.564-571, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Tarih ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarih öğretiminde müzenin önemi hakkındaki tecrübe ve düşünceleri
Yılmaz A., EGÜZ Ş.
TURKISH STUDIES , cilt.10, sa.11, ss.1637-1650, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201526. Öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
Onay İ., EGÜZ Ş., Ünal A.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.8, sa.40, ss.564-571, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201427. Topluma hizmet uygulamaları dersinin toplumsal bilinç kazandırmadaki etkisi
Kesten A., Köçer M., EGÜZ Ş.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.27, ss.393-410, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2014
201428. Türk eğitim tarihinde sekülerizm
Köçer M., EGÜZ Ş.
TURKISH STUDIES , cilt.9, sa.5, ss.1447-1457, 2014 (SSCI, Scopus)
2013
201329. Atatürk Dönemi Fransa Türkiye Eğitim İlişkileri
KÖÇER M., EGÜZ Ş.
Turkish Studies , cilt.8, sa.10, ss.387-393, 2013 (TRDizin)
2013
201330. Atatürk dönemi Türkiye-Fransa eğitim ilişkileri
Köçer M., EGÜZ Ş.
TURKISH STUDIES , cilt.8, sa.10, ss.387-393, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201331. İnsan Hakları ve Demokratikleşme Konularının Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
KÖÇER M., KESTEN A., EGÜZ Ş.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.119-128, 2013 (TRDizin)
2013
201332. İnsan hakları ve demokratikleşme konularının öğretmen adaylarının görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
Köçer M., Kesten A., EGÜZ Ş.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.119-128, 2013 (SCI-Expanded, TRDizin)
2012
201233. Üniversitede Demokratik Bir Değer Olarak Hoşgörü
KIROĞLU M. K., ELMA C., KESTEN A., EGÜZ Ş.
Journal of Social Studies Education Research , cilt.3, sa.2, ss.86-104, 2012 (Scopus)
2012
201234. Sosyal bilgiler dersinde müze ile eğitimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Samsun ili örneği
EGÜZ Ş., Kesten A.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.13, sa.1, ss.81-103, 2012 (TRDizin)
2012
201235. Tolerance as a democratic value in higher education
Kıroğlu K., Elma C., Kesten A., EGÜZ Ş.
Journal of Social Studies Education Research , cilt.3, sa.2, ss.86-104, 2012 (Scopus)
2012
201236. Sosyal Bilgiler Dersinde Müze ile Eğitimin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Samsun İli Örneği
EGÜZ Ş., KESTEN A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi , cilt.13, sa.1, ss.81-103, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Social Studies Teacher Candidates' Use of Technology and Digital Citizenship Practices
EGÜZ Ş.
International Conference on Research in Education and Social Science, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Digital Literacy Perspective: Reflections on Education
EGÜZ Ş.
International Conference on Research in Education and Social Science, İstanbul, Türkiye, 10 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Use of Scientific Articles by Social Studies Teachers in the Preparation for Lessons
EGÜZ Ş.
İnternational Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 31 Ekim - 01 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
20204. The Use of Digital Storytelling in the Education of Social Studies Teacher Candidates
EGÜZ Ş.
İnternational Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Sınıf Öğretmenlerinin Gözüyle Sanal Müze Uygulamalarının Derslerde Kullanılabilirliği
EGÜZ Ş.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Medya Duyarlılıkları Ve Deneyimleri
EGÜZ Ş.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Ortaokul Öğrencileri ile Müzelere Yönelik Bir Çalışma: Benim Müzem
EGÜZ Ş.
V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Sosyo-Ekonomik Düzeyi Düşük Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Öğretiminde Görsel Materyallerin Kullanımı
EGÜZ Ş.
V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Sınıf Öğretmeni Adaylarının, Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Eğitimi Alanı Akademisyenlerinin Tartışmalı Konuların Öğretimi ile İlgili Deneyimleri
ÖNTAŞ T., YILDIRIM E., EGÜZ Ş., KAYA B.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Geleceğin Üniversitelerine Yönelik Beklentileri
EGÜZ Ş.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Özel Öğretim Yöntemleri Dersinde Mikro-Öğretim Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
EGÜZ Ş.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar
EGÜZ Ş.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Sanat Sevgisi Geliştirmede Sosyal Bilgiler Eğitiminin Rolü: Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme
EGÜZ Ş.
3. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201814. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretimsel Muhalefet Davranışları ve Nedenleri
EGÜZ Ş.
Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.815-825, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Sosyal Bilgiler Eğitimi Derslerinde 5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Kullanımı
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, cilt.1, ss.699-708, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim Yapma Nedenleri ve Beklentileri
EGÜZ Ş.
1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, cilt.1, ss.145-154, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Öğretim Elemanlarına Göre Öğretmen Yetiştirme Sorunları ve Çözüm Önerileri: Bir Odak Grup Çalışması
EGÜZ Ş.
Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.827-839, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilgi Arama Biçimlerinin İncelenmesi
EGÜZ Ş.
1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, cilt.1, ss.155-165, (Tam Metin Bildiri)
2018
201819. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yüksek Öğretimde Kullanılan Öğretim Yöntem ve Tekniklere İlişkin Gözlemleri
EGÜZ Ş.
1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, cilt.1, ss.166-175, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
EGÜZ Ş.
Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.803-814, (Tam Metin Bildiri)
2018
201821. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Etkin Vatandaşlık
EGÜZ Ş., KAFADAR T.
7th International Social Studies Education Symposium, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201822. Öğretmen Adaylarının Küresel Konulara Karşı Gösterdikleri Duyarlılıklar ve Küresel Eğitim Algıları
EGÜZ Ş.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201823. Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Kavramına ve Eğitimine Yönelik Algıları
EGÜZ Ş., KOÇOĞLU E.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201724. Atatürk İnkilabının Türk Kadınına Getirmiş Olduğu Yeniliklerin Uygulanma Süreci
KÖÇER M., EGÜZ Ş.
II.Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinde Neler Değişti? Kurum Yöneticilerinin Görüşleri Doğrultusunda Bir İzlem Çalışması
KESTEN A., EGÜZ Ş.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201626. Genel Fiziki Coğrafya Derslerinde Harita Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
EGÜZ Ş., ONAY İ.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2014
201427. Pisa Sonuçları Bize Ne Anlatıyor Demokrasi ve İnsani Gelişme Endekslerine Dayalı Bir Karşılaştırma
KESTEN A., ELMA C., EGÜZ Ş., AKDAĞ G.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201328. Atatürk Dönemi Fransa Türkiye Eğitim İlişkileri
KÖÇER M., EGÜZ Ş.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi IX. Ulusal Frankofoni Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201329. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Toplumsal Bilinç Kazandırmadaki Etkisi
KESTEN A., KÖÇER M., EGÜZ Ş.
Aksaray Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2012
201230. Avrupa Birliği Sürecinde İnsan Hakları ve Demokratikleşme Konularının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
KÖÇER M., KESTEN A., EGÜZ Ş.
Marmara Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2012
201231. Üniversitede Demokratik Bir Değer Olarak Hoşgörü
KIROĞLU M. K., ELMA C., KESTEN A., EGÜZ Ş.
Marmara Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2011
201132. AB Eğitim Politikalarının Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
EGÜZ Ş., MERCAN D., ÖZDEMİR H., CÜCE K., KESTEN A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Antropoloji ve Sosyal Bilgiler Eğitimi
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - I (Disiplin Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.11-36, 2024
2024
20242. Felsefe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş., AVCU K. M.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - I (Disiplin Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.509-524, 2024
2024
20243. İnsan ve Toplum Bilimlerine Katkı Sağlayan Bilim İnsanlarının Sosyal Bilgiler Eğitiminde Değerlendirilmesi
ÇAKMAK Z., KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - II (İnsan ve Toplum Bilimleri Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.347-372, 2024
2024
20244. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Doğa Bilimlerine İlişkin Kavramlar Bilgisi
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş., AVCU K. M.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - III (Doğa Bilimleri Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-19, 2024
2024
20245. Sanat (Kültür) ve Sosyal Bilgiler Eğitimi
EGÜZ Ş., KOÇOĞLU E.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - I (Disiplin Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.85-102, 2024
2024
20246. Endüstri 4.0 Bağlamında Dijitalleşmenin Sosyal Bilgiler Eğitimine Türkiye'deki Yansımaları
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş., AVCU K. M.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - IV (Dijitalleşme Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.83-98, 2024
2024
20247. İnsan ve Toplum Bilimleri Bağlamında İdeal Medya Kuramlarının Sosyal Bilgiler Eğitimine Yansımaları
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş., AVCU K. M.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - II (İnsan ve Toplum Bilimleri Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.435-450, 2024
2024
20248. Sosyal Bilgilerde Dijitalleşme ve Teknoloji Temelli Kavramlar
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - IV (Dijitalleşme Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-26, 2024
2024
20249. Türkiye Yüzyılı Maarif Eğitim Modelinin Sosyal Bilgiler Programı Bağlamında Değerlendirilmesi
EGÜZ Ş., KOÇOĞLU E., AVCU K. M.
MODÜLER BAĞLAMDA SOSYAL BİLGİLER (Pedagoji Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.309-326, 2024
2024
202410. Medya Okuryazarlığı ve Sosyal Bilgiler Eğitimi
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler - I (Disiplin Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.461-488, 2024
2024
202411. Sosyal Bilgilerde Pedagoji Eğitimine İlişkin Kavramlar Bilgisi
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş., AVCU K. M.
MODÜLER BAĞLAMDA SOSYAL BİLGİLER (Pedagoji Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-16, 2024
2023
202312. Eğitimde Ders Materyallerinin Palyatif Uygulamalar Açısından Analizi
EGÜZ Ş., KOÇOĞLU E.
Eğitimde Palyatif Uygulamalar, Erol KOÇOĞLU -Şule EGÜZ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.335-353, 2023
2023
202313. Eğitimde Palyatif Uygulamalara İlişkin Temel Kavramlar
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş.
Eğitimde Palyatif Uygulamalar, Erol KOÇOĞLU -Şule EGÜZ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-12, 2023
2022
202214. Ivan Illich ve Eğitim
KOÇOĞLU E., EGÜZ Ş.
Bilim Dünyasında Eğitim III, Erol KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.165-179, 2022
2022
202215. Jean Paul Sartre ve Eğitim
EGÜZ Ş., KOÇOĞLU E.
Bilim Dünyasında Eğitim III, Erol KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.401-412, 2022
2021
202116. EĞİTİMDE ÇOKKÜLTÜRLÜ OKURYAZARLIK
EGÜZ Ş.
EĞİTİMDE OKURYAZARLIK BECERİLERİ - III, KOÇOĞLU EROL, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.137-156, 2021
2021
202117. EĞİTİMDE DİJİTAL OKURYAZARLIK
EGÜZ Ş.
EĞİTİMDE OKURYAZARLIK BECERİLERİ - I, KOÇOĞLU EROL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.199-218, 2021
2020
202018. SOSYAL BİLİMLERDE UZAKTAN EĞİTİMİN, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİ AÇISINDAN ANALİZİ
Egüz Ş.
Sosyal Bilimlere Uzaktan Eğitimde Bakış , Erol Koçoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.315-338, 2020
2020
202019. DÜNYADA MODERN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ
EGÜZ Ş.
EĞİTİM TARİHİ, Prof. Dr. Mehmet Köçer, Doç. Dr. Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.275-312, 2020
2020
202020. SOSYAL BİLİMLERDE UZAKTAN EĞİTİMİN, DİJİTAL KAYNAKLAR AÇISINDAN ANALİZİ
EGÜZ Ş.
SOSYAL BİLİMLERE UZAKTAN EĞİTİMDE BAKIŞ, Doç. Dr. Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.179-212, 2020
2019
201921. EDUCATIONAL MOVIES IN SOCIAL STUDİES EDUCATION
EGÜZ Ş.
TECHNOLOGICAL REFLECTIONS IN SOCIAL STUDIES EDUCATION, Doç. Dr. EROL KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, ss.51-60, 2019
2019
201922. MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİNDE KULLANILAN TEKNOLOJİK ARAÇ-GEREÇ VE MATERYALLER
EGÜZ Ş.
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ, Doç. Dr. Erol Koçoğlu, Doç. Dr. Özkan Akman, Editör, Pegem Akademi, ss.81-107, 2019
2019
201923. VATANDAŞLIK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN ROLÜ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
EGÜZ Ş.
KURAMSAL TEMELLER VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA 21. YÜZYILDA VATANDAŞLIK VE VATANDAŞLIK EĞİTİMİ, Prof. Dr. Cemil Öztürk, Dr. Zafer İbrahimoğlu, Dr. Gülten Yıldırım, Editör, Pegem Akademi, ss.383-405, 2019
2019
201924. MODEL AND SAMPLE USE IN SOCIAL STUDIES EDUCATION
EGÜZ Ş.
TECHNOLOGICAL REFLECTIONS IN SOCIAL STUDIES EDUCATION, Doç. Dr. EROL KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, ss.175-185, 2019
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Küresel Konulara Karşı Gösterdikleri Duyarlılıklar ve Küresel Eğitim Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
EGÜZ Ş. (Yürütücü), KOÇOĞLU E., ÇEKİM R., KOKA V.