Eğitim Bilgileri
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoktora
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2021 - 2024
2021 - 2024Yüksek Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2014 - 2018
2014 - 2018Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Uzamsal Görselleştirme Düzeylerine Göre Geometri Problemi Kurma Becerileri
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - 2020
2019 - 2020Araştırma Görevlisi
Biruni Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Makaleler
Tümü (2)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (1)
2024
20241. Geometriye ilişkin tutumların cinsiyet, sınıf seviyesi, matematik başarısı ve ebeveyn eğitim durumuna göre incelenmesi
YILDIZ S., KATRANCI Y.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.153, ss.1-15, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20222. Matematik öğretmeni adaylarının metaforik algıları: Cebir kavramı
KATRANCI Y., YILDIZ S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.1756-1778, 2022 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Matematiksel yılmazlığın cinsiyet, sınıf seviyesi, matematik başarısı ve ebeveyn eğitimleri bağlamlarında incelenmesi
GENÇ K., YILDIZ S., KATRANCI Y.
4. Bilsel International Efes Scientific Researches and Innovation Congress, İzmir, Türkiye, 27 - 28 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Matematiksel ilişkilendirme öz-yeterlik inançlarının cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi
GÖKGÖZ M., YILDIZ S., KATRANCI Y.
4. BİLSEL International World Science and Research Congress, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Haziran 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Matematik problemi çözmeye yönelik tutumların incelenmesi
BEZAN Z., YILDIZ S., KATRANCI Y.
II. International Turabdin Scientific Researches and Innovation Congress, Mardin, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Matematiğe ilişkin tutumların cinsiyet, sınıf seviyesi, matematik başarısı ve ebeveyn eğitim durumlarına göre incelenmesi
YILDIZ S., KATRANCI Y.
II. BILSEL Uluslararası Çatalhöyük Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Konya, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. Geometry literacy scale: Construction, validity, and reliability
KATRANCI Y., YILDIZ S.
8th International Conference on Advanced Research in Education, Teaching and Learning, Berlin, Almanya, 14 - 16 Mart 2024, (Özet Bildiri)
2024
20246. Investigation of visual mathematics literacies of pre-service middle school mathematics teachers
KATRANCI Y., YILDIZ S.
8th International Conference on Advanced Research in Education, Teaching and Learning, Berlin, Almanya, 14 - 16 Mart 2024, (Özet Bildiri)
2023
20237. Math taksonomisine göre 2018-2023 yılları arasındaki TYT geometri sorularının analizi
KATRANCI Y., YILDIZ S.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. Geometri öğretiminde manipülatif kullanımının önemi ve gerekliliği
KATRANCI Y., YILDIZ S.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20229. Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik problemi hakkında sahip oldukları algıların metaforlar aracılığıyla incelenmesi
KATRANCI Y., YILDIZ S.
International Education Congress-EDUCongress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Geometri öğretiminde manipülatif kullanımı
KATRANCI Y., YILDIZ S.
Eğitimde Güncel Araştırmalar-VI, Doç. Dr. Önder BALTACI, Editör, Özgür Yayınları, ss.183-206, 2023
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Manipülatif destekli öğretimin matematik öğretmeni adaylarının geometrik düşünme düzeylerine ve geometri okuryazarlıklarına etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yıldız S., Katrancı Y.(Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 202321. Yüzyıl Dijital Okuryazar Matematik Öğretmenleri Gelişiyor
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yıldız S., Poçan S., Kutluca T., Nacar S., Aslaner R., Çetin İ., et al.