Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, cilt.2, sa.2, ss.122-165, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev
yapan okul psikolojik danışmanlarının konsültasyon ihtiyaçlarını ve kaynaklarını keşfetmeyi,
alınan konsültasyon hizmetlerinin niteliğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma
grubunu ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev yapan 15 okul psikolojik danışmanı
oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen
kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler yarı yapılandırılmış görüşme formundan
yararlanılarak toplanmıştır. Toplanan verileri çözümleme yöntemi olarak içerik analizi
yapılmıştır. Bulgulara genel olarak bakıldığında, ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev
yapan okul psikolojik danışmanlarının bazı ana ve alt kategorilerde konsültasyona ihtiyaç
duydukları alanlar ve en çok başvurdukları konsültasyon kaynakları ortaya çıkarılmıştır.
Ayrıca bu çalışmada, okul psikolojik danışmanlarının aldıkları konsültasyon hizmetlerinin
niteliğine ilişkin değerlendirmeler yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı
olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.