DİNLEME STRATEJİSİ ÖĞRETİMİNİN YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ,


Creative Commons License

Altunkaya H., Uyan Ö.

I. Uluslararası Avrupalı Türkler ve İkidillilik Çalışmaları Kongresi, Paris, Fransa, 28 Eylül 2018, ss.33

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Paris
  • Basıldığı Ülke: Fransa
  • Sayfa Sayıları: ss.33
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, dinleme stratejisi öğretimi ile gerçekleştirilen eğitimin

yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dinlediklerini anlama becerilerine

etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Ön-test, son- test kontrol gruplu

deneysel desende gerçekleştirilen araştırmada İnönü Üniversitesi Türkçe

Öğretim Merkezinde öğrenim gören B2 düzeyi 29 öğrenci yer almıştır.

Araştırma verileri, Tozlu tarafından yabancı dil olarak Türkçe

öğrenenlere yönelik geliştirilen B2 düzeyi dinleme testi aracılığı ile elde

edilmiştir. Çalışma neticesinde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin

dinleme becerilerini daha etkili kazanabilmeleri için hem öğrencilere

hem de öğreticilere yönelik öneriler getirilecektir.

Anahtar kelimeler: Dinleme eğitimi, üst bilişsel dinleme stratejisi,

dinlediğini anlama