Beden Eğitimi ve Spor Dersini Okutan Öğretmenlerin Okul İçi ve Dışı Spor Tesis, Araç ve Gereçlerden Yararlanma Durumlarının İncelenmesi (Niğde Örneği)


DOĞAR Y.

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.109-119, 2019 (Hakemli Dergi)

Özet

Araştırmanın birinci amacı, Niğde ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenleri ile beden eğitimi ve spor derslerini okutan öğretmenlerin görüşlerine göre, mevcut beden eğitimi ve spor tesis, araç ve gereçlerinin envanterini ve okulların mahalli spor tesis, araç ve gereçlerinden yararlanma durumlarını tespit etmektir. İkinci amacı ise beden eğitimi ve spor dersinin amaçlarına uygun olarak ne düzeyde okutulup okutulamadığını belirlemektir. Bu amaçla gerekli yasal izinler alınarak, öğretmenler için düzenlenen bilgi edinme formu uygulanmış ve bulgular frekans ve yüzde dağılım olarak tablolar halinde verilmiştir. Bulgulara göre ilköğretim okullarının beden eğitimi ve spor dersi için yeterli tesis, araç ve gereçleri bulunmadığı, bu eksikliği gidermek için mahalli spor tesis, araç ve gereçlerinden büyük oranda yararlanılamadığı anlaşılmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor dersinin amaçlarına uygun olarak okutulamadığı, öğrencilerin ihtiyaç duydukları temel oyun ve sportif yarışmalardan uzak kaldığı anlaşılmıştır. Dolayısıyla beden eğitimi ve spor dersinin amaçlarına uygun okutulabilmesi için, bu dersi okutan öğretmenlerin konuyla ilgili görüş ve tespitlerine ihtiyaç vardır.