Social Sciences Studies, cilt.6, sa.65, ss.2956-2966, 2020 (Hakemli Dergi)
Türkiye covid-19 salgını sürecinde, eğitim faaliyetlerini
başarılı bir şekilde gerçekleştirmesi bakımından, dünyanın
önde gelen ülkelerinden biri olarak gösterilebilir. Çünkü
Türkiye’nin bu salgına göstermiş olduğu refleks, salgına
hazırlıklı olduğuna dair ipuçları vermektedir. Dünya
üzerinde yüz binlerle ifade edilen vaka ve ölüm oranına
sebep olan bu salgın, Türkiye’de de birçok ölüm ve vakaya
sebep olduğu söylenebilir. Böyle bir ortamda, zaman ve
mekân bakımından öğrenciye bağımsızlık tanıyan uzaktan
eğitim yoluyla, eğitim-öğretim faaliyetlerinin
gerçekleştirilmesi, dünya üzerindeki birçok ülke ve Türkiye
için zorunluluk gerektiren bir sebep olmuştur. Bu sebep
doğrultusunda, covid-19 pandemi sürecinde, Türkiye’de
gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi bu
çalışmada amaçlanmıştır. Yapılan bu çalışmada, verileri elde
etmek amacıyla amaçlı örneklem tekniğiyle, Türkiye’nin
farklı bölgelerinde çeşitli devlet okullarının farklı
kademelerinde görev yapan farklı branşlardaki öğretmenler,
çalışma grubu üyesi olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma
yöntemine dayalı olarak hazırlanan bu çalışmada verileri
elde etmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Görüşme formu aracılığıyla elde edilen
algılar, içerik analizi tekniğiyle analiz edilip alt temalar
şeklinde bilgisayara destekli hazırlanan şekiller aracılığıyla
bulgular kısmında verilmiştir. Çalışma sonucunda dikkat
çekici sonuçlara ulaşıldığı söylenebilir.