Benim Aklım Matematiği Keser


İlhan A., Tutak T., Özer T.(Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Aralık 2022
  • Bitiş Tarihi: Ocak 2023

Proje Özeti

Adını İbn-i Sina’nın madem “Bir ip bir taşı kesiyor da benim aklım cebir ve geometriyi nasıl kesmez?” sözünden alan “Benim Aklım Matematiği Keser” projesinin amacı öğrencilerin matematiği anlamalarını dolayısıyla sevmelerini, matematiği eğlenceli etkinliklerle yaşamlarının bir parçası olarak görmelerini sağlamaktır. Ayrıca matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini ve kaygı düzeylerini azaltmaktır. Öğrencileri soyut bilgi yığınından kurtarıp o bilgileri, mümkün olduğunca görselleştirip, oyunlaştırarak, bilgisayar destekli uygulamalarla ve tasarım odaklı bir yaklaşımla matematiğin sadece yetenekli öğrencilerin üstesinden gelebileceği zorlu bir ders olmadığını, tüm öğrenciler için keyifli bir ders olduğunu ve matematiğin aslında anlaşılır olduğunu göstermeyi amaçlar. Projede uygulanacak etkinliklerle ve disiplinler arası bir yaklaşımla; katılımcıların temel matematik kavramları ile ilgili öğrenme zorluklarını en aza indirmek, gençlerimize matematiği sevdirerek onları geleceğin Türkiye’sinin bilim insanı adayları olmaları için cesaretlendirmek, bilimsel olguları fark etmelerini, araştırma, sorgulama, soyutlama, analiz etme, ilişki kurma, modelleme ve öğrenme isteklerinin de arttırılması hedeflemektedir.

Çalışmanın hedef kitlesi Elazığ ilinin kırsal kesimlerinde ve kenar mahallelerinde (sosyo- ekonomik açıdan dezavantajlı) 7. Sınıfa devam etmekte olan 30 öğrenci olarak belirlenmiştir. Katılımcılar 5 gün boyunca 26 etkinliğe katılacaklardır. Bu etkinlikler 7. Sınıf müfredatında temel konular olan tamsayılar, cebir ve geometrik cisimler konularını kapsamaktadır. Ayrıca matematiğin günlük yaşamla, teknolojiyle, sanatla ve diğer bilimlerle iç içe olduğunu gösteren etkinliklere de yer verilmiştir.

Projede gerçekleştirilecek olan birçok etkileşimli faaliyet sayesinde matematiğe karşı bir heyecan oluşturulup, matematik kaygılarının giderilmesi hedeflenmektedir. Öğrenciler yapmış oldukları etkinliklerden elde ettikleri bilgileri karşılıklı olarak paylaşarak, bilgi paylaşımının temel matematik kavramlarının öğrenimindeki önemini anlayarak bilime ve bilimsel düşünmeye karşı bir farkındalık oluşturacaklardır.