Tekdal D. (Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2019 - 2021
Sosyal bilgiler derslerindeki tarih konularının
öğrencilere aktarını konusunda yapılan araştırmanın sonuçlarının derlendiği bu çalışmada,
öğrencilere kazandırılması hedeflenen tarih konularının öğretim programları
doğrultusunda aktarımı sürecinde kullanılan yöntemler ve karşılaşılan sorunlar
ile çözüm önerileri paylaşılacaktır. Bu amaçla çalışmada durum çalışması modeli
kullanılacak olup nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Çalışmada verilerin
elde edilmesinde görüşlerine başvurulan çalışma grubu üyelerini Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan 20 Sosyal Bilgiler Öğretmeni
oluşturmaktadır. “İnönü Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından SBA-2019-1860 numarasıyla desteklenen” bu çalışmada verilerin elde edilmesinde yararlanılan
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin konuya ilişkin görüşlerini almak amacıyla
araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır.
Görüşme formundan elde edilen veriler, içerik ve betimsel analize tabi
tutularak temalara ayrılmış ve tablolar halinde verilmiştir. Sosyal Bilgiler
Öğretmenlerinin görüşlerinden hareketle elde edilen temalar gruplandırılarak
kodlanmış ve tablolara yerleştirilmiştir. Tablolardaki temalara ilişkin,
örneklendirilmiş görüş örneklerine ayrıca yer verilmiştir. Bu görüş
örneklerinden dikkat çekici olanlar araştırmacı tarafından detaylandırılmıştır.
Çalışmadan elde edilen veriler ışığında, sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin
edinmesi gereken kazanımlar açısından öğretmenlerin ders anlatım yönteminden
öğrenci ve öğretmenlerin beklentisine kadar birçok bilgi işlenerek genel bir yargıya
ulaşılmıştır.