Genç G. (Yürütücü), Kutlu M. N., Kınık B., Kırmızıbayrak Ö., Kuluşaklı E., Köksal D., et al.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2022
Kültürlerarası yeterlilik unsurların özellikle çocuklara
yabancı dil eğitiminde farklı uygulama ve tekniklerle dahil edilmesi gerek
farklı kültürlerin çocuk yaşta benimsenmesini, gerekse çocukların dil öğrenme
süreçlerinde kültürel farklılıklara olan uyumunu arttıracaktır. Hem ulusal hem
de uluslararası bağlamda gençlerin kültürler arası yetkinliğini geliştirmek
için sadece bu hassasiyet ve beceriye ulaşmakla kalmayıp, aynı zamanda bunu
gençlere kendi sorumluluklarıyla aktarabilen temel öğretmen ve öğretmen
yetiştiricilere ihtiyaç vardır (Cushner & Mahon, 2009, p.304). Bunun için
de yabancı dil öğretmenlerine ve ilgili lisans programlarına da büyük iş
düşüyor. Yabancı dil öğretmenleri, öğrencilerinde kültürlerarası iletişim yetkinliğini
(ICC) geliştirmek için farkındalık, bilgi ve becerilerle donatılmalı ve ELT
programları öğretmen adaylarını yetiştirirken metodoloji derslerine öğretimi ve
bu yetkinliği entegre etmelidirler (Çopur, 2021).
Bu bağlamda Türkiye’deki
İngiliz Dili Eğitimi (ELT) bölümlerinde kültürlerarası iletişim yeterliliği
içeriğine sahip sadece bir ders olduğu göze çarpmaktadır. Bu dersin seçmeli
olması nedeniyle kayda değer bir farkındalık yaratacak kadar öğretmen adayına
ulaşılamamaktadır. TUBİTAK aracılığıyla verilecek 3 günlük online
etkinliğimizde bu boşluğun doldurulması planlanmıştır. Bunun yanı sıra
etkinliğe katılan ELT bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerine çocuklara yabancı dil
eğitiminde kültürlerarası yeterlilik ediniminin önemini fark ettirmek, meslek
hayatlarında bu edinimin öğrencilere kazandırılması hususunda bu lisans
öğrencilerinin farkındalığını arttırmak, bilgilendirmek ve onlarla fikir
alışverişinde bulunmak amaçlanmıştır