Kültürlerarası İletişim Yeterliliğinin Çocuklara Yabancı Dil Eğitimine Entegre Edilmesi Eğitimi


Genç G. (Yürütücü), Kutlu M. N., Kınık B., Kırmızıbayrak Ö., Kuluşaklı E., Köksal D., et al.

TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2022

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Kasım 2022
  • Bitiş Tarihi: Kasım 2022

Proje Özeti

Kültürlerarası yeterlilik unsurların özellikle çocuklara yabancı dil eğitiminde farklı uygulama ve tekniklerle dahil edilmesi gerek farklı kültürlerin çocuk yaşta benimsenmesini, gerekse çocukların dil öğrenme süreçlerinde kültürel farklılıklara olan uyumunu arttıracaktır. Hem ulusal hem de uluslararası bağlamda gençlerin kültürler arası yetkinliğini geliştirmek için sadece bu hassasiyet ve beceriye ulaşmakla kalmayıp, aynı zamanda bunu gençlere kendi sorumluluklarıyla aktarabilen temel öğretmen ve öğretmen yetiştiricilere ihtiyaç vardır (Cushner & Mahon, 2009, p.304). Bunun için de yabancı dil öğretmenlerine ve ilgili lisans programlarına da büyük iş düşüyor. Yabancı dil öğretmenleri, öğrencilerinde kültürlerarası iletişim yetkinliğini (ICC) geliştirmek için farkındalık, bilgi ve becerilerle donatılmalı ve ELT programları öğretmen adaylarını yetiştirirken metodoloji derslerine öğretimi ve bu yetkinliği entegre etmelidirler (Çopur, 2021).

Bu bağlamda Türkiye’deki İngiliz Dili Eğitimi (ELT) bölümlerinde kültürlerarası iletişim yeterliliği içeriğine sahip sadece bir ders olduğu göze çarpmaktadır. Bu dersin seçmeli olması nedeniyle kayda değer bir farkındalık yaratacak kadar öğretmen adayına ulaşılamamaktadır. TUBİTAK aracılığıyla verilecek 3 günlük online etkinliğimizde bu boşluğun doldurulması planlanmıştır. Bunun yanı sıra etkinliğe katılan ELT bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerine çocuklara yabancı dil eğitiminde kültürlerarası yeterlilik ediniminin önemini fark ettirmek, meslek hayatlarında bu edinimin öğrencilere kazandırılması hususunda bu lisans öğrencilerinin farkındalığını arttırmak, bilgilendirmek ve onlarla fikir alışverişinde bulunmak amaçlanmıştır