Barut Tuğtekin E. (Yürütücü), Kayaduman H., Akkuş İ.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2024 - 2026
Bu projenin amacı, uzaktan eğitim ve örgün eğitim süreçlerine entegre edilebilecek nitelikli dijital içeriklerin geliştirilmesiyle birlikte, ters-yüz edilmiş öğrenme yöntemleri kullanılarak akademisyenlerin teknopedagojik yetkinliklerinin güçlendirilmesidir. Mevcut eğitim ve öğretim faaliyetlerinde kullanılan dijital içerik üretim araçlarının ihtiyaç analizi yapılacak ve bu analiz sonucunda hangi araçların daha etkin olduğu belirlenecektir. Elde edilen verilere dayanarak, videolar çoklu ortam tasarım prensiplerine uygun bir şekilde hazırlanacaktır. Hazırlanan videolar, akademisyenlere ders materyalleri hazırlama konusunda alternatif öğrenme araçlarını kullanmalarına yardımcı olacaktır. Ders sırasında, eğitimi yürüten öğretim elemanları akademisyenlerle iş birliği yaparak bu videolardaki araçları kullanacak ve akademisyenlerin kendi derslerine uygun dijital içerikler geliştirmeleri sağlanacaktır. Araştırma sürecinde, proje kapsamında gerçekleştirilecek etkinlikleri ve oluşturulan içerikleri değerlendirmek için demografik bilgi soruları, uygulama sürecine ilişkin çeşitli soruları içeren bir anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu veya açık uçlu sorular kullanılacaktır. Bu projenin üniversitemiz kapsamında eğitim-öğretim boyutunda, özgün, etkili ve verimli teknoloji entegrasyonu uygulamalarının oluşmasına yardımcı olacağı düşünülmektedir. Üniversite bünyesinde geliştirilecek dijital içerikler ve eğitimler açık ders malzemeleri olarak üniversite genelinde hem örgün hem de uzaktan eğitim faaliyetlerinde istenildiği zaman kullanılabilecektir. Böylelikle örgün ve uzaktan eğitim sürecinde kullanılan dijital içerikler artırılarak farklı şekillerde öğrenebilen bireylere yardımcı olabilecek alternatif araçlar sunulmasıyla öğrencilerin başarısının artırılması hedeflenmektedir.