Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Indiana University Bloomington, School Of Education, Instructional Systems Technology, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Indiana University Bloomington, School Of Education, Instructional Systems Technology, Amerika Birleşik Devletleri
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Technical Education Faculty, Computers And Electronics Education, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
What do secondary computer science teachers need? Examining curriculum, pedagogy, and contextual support
Indiana University Bloomington, School Of Education, Instructional Systems Technology
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Program Geliştirme
Eğitim Teknolojisi
Eğitim Programları ve Öğretim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Teknik Eğitim
Bilgisayar Teknolojisi Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretim Görevlisi Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2017 - 2018
2017 - 2018Öğretim Görevlisi Dr.
Indiana University Bloomington, School Of Informatics Computing And Engineering, Computer Science
2014 - 2017
2014 - 2017Araştırma Görevlisi
Indiana University Bloomington, School Of Education, Center For Research On Learning And Technology
2011 - 2014
2011 - 2014Öğretim Görevlisi
Indiana University Bloomington, School Of Education, Instructional Systems Technology
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (1)
2021
20211. The Effects of Authentic and Interactive Video Tasks on Students Extra Listening Practices
Kaynar N., Sadik O.
Kuramsal Eğitim Bilim , cilt.14, sa.3, ss.291-307, 2021 (TRDizin)
2020
20202. Technology in Early Childhood Education: Electronic Books for Improving Students' Literacy Skills
Kaynar N., SADIK O., Boichuk E.
TECHTRENDS
, cilt.64, sa.6, ss.911-921, 2020 (ESCI, Scopus)
2019
20193. Critical participatory action research: A design to empower women in a teacher education institution
SADIK O.
International Journal of Research in Teacher Education
, cilt.10, sa.2, ss.20-27, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20194. A discussion of the concepts of validity and reliability in qualitative and quantitative research
SADIK O.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.28, ss.145-156, 2019 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2018
20185. Evolution of Teachers' Technology Integration Knowledge, Beliefs, and Practices: How Can We Support Beginning Teachers Use of Technology?
Ottenbreit-Leftwich A., Liao J. Y., Sadik O., Ertmer P.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION
, cilt.50, sa.4, ss.283-305, 2018 (SSCI, Scopus)
2012
20126. Teacher beliefs and technology integration practices: A critical relationship
ERTMER P. A., OTTENBREIT-LEFTWICH A. T., Sadik O., Sendurur E., Sendurur P.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.59, sa.2, ss.423-435, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
1
17. Design and skill labs: Identifying teacher competencies and competency-related needs in Turkey's national makerspace project
Demirata A., SADIK O.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION
, cilt.55, sa.2, ss.163-189, 1 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Bilgisayar bilimi eğitiminde yöneticiler ve ailelerin rolü
SADIK O.
Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, ss.493-497, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Maker Hareketiyle Elektronikten Robotiğe Tasarlayıp Üretiyor
Bayraktar A., SADIK O., Terzi A., Bayraktar R.
Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, ss.9-15, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. Computational thinking conceptions and misconceptions: Progression of preservice teacher thinking during computer science lesson planning
SADIK O.
International Computing Education Research Conference, Tacoma, Wa, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Ağustos 2017, ss.85, (Tam Metin Bildiri)
2016
20164. Secondary computer science teachers’ knowledge and school setting related needs
SADIK O.
Association for Educational Communications and Technology Conference, Las Vegas, Nv, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
20165. Evolution of teacher technology knowledge, beliefs and practices. Pre-service to in-service
OTTENBREIT-LEFTWICH A. T., Liao Y., SADIK O.
International Society for Technology Education Conference, Denver, Co, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 29 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
20156. Encouraging women to become cs teachers
Sadik O.
3rd Conference on Advancing Diversity, GenderIT 2015, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 25 Nisan 2015, ss.57-61, (Tam Metin Bildiri)
2014
20147. How to make a pre-service technology integration course better
SADIK O.
American Educational Research Association Conference, Philadelphia, Pa, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
20148. Evolutions of teacher technology knowledge, beliefs and integrations: Beyond the college
OTTENBREIT-LEFTWICH A. T., SADIK O., Liao Y.
International Society for Technology Education Conference, Atlanta, Ga, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Haziran - 01 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2013
20139. Preparing future teachers for the movement to increase opportunities and technology project goals
SADIK O., Çelik S., OTTENBREIT-LEFTWICH A. T.
Association for Educational Communications and Technology Conference, Anaheim, Ca, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201310. Investigating tech-savvy pre-service teachers' technology integration knowledge, beliefs and intentions
SADIK O., OTTENBREIT-LEFTWICH A. T., Liao Y.
Association for Educational Communications and Technology Conference, Anaheim, Ca, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201311. Technology integration concerns: Expanding the dialogue between pre-service teachers and exemplary technology-using in-service teachers
Hoey B., Aslan S., Zachmeier A., SADIK O., Glazewski K., OTTENBREIT-LEFTWICH A. T., et al.
Association for Educational Communications and Technology Conference, Anaheim, Ca, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. Computational Thinking Conceptions and Misconceptions: Progression of Preservice Teacher Thinking During Computer Science Lesson Planning
SADIK O., OTTENBREIT-LEFTWICH A. T., Nadiruzzaman H.
Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking, Rich, P., Hodges, C., Editör, Springer, New York, Ny, ss.221-238, 2017
2012
20122. Teacher beliefs and technology integration practices: Examining the alignment between espoused and enacted beliefs.
ERTMER P. A., OTTENBREIT-LEFTWICH A. T., SADIK O., SENDURUR E., SENDURUR P.
Teachers' Pedagogical Beliefs, König J., Editör, Waxman, Münster, ss.146-169, 2012
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 2023Öğrenci merkezli yenilikçi öğrenme ortamları uygulama ve araştırmaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
OKUŞLUK F. (Yürütücü), SADIK O., BAKIR H. G.
2019 - 2021
2019 - 2021Bilgisayar Bilimi Eğitimi Eylem Araştırması: Öğrenci Merkezli Öğretim Tasarımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SADIK O. (Yürütücü), ERGÜLEÇ F.
2018 - 2018
2018 - 2018Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Maker Hareketiyle Elektronikten Robotiğe Tasarlayıp Üretiyor
TÜBİTAK Projesi
SADIK O.
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mart 2018 - 01 Mart 2018
01 Mart 2018 - 01 Mart 2018Kültür ve Turizm Bakanlığı Halk Kütüphanelerinde Maker Hareketleri
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
Burslar
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorService Learning Graduate Fellowship
Üniversite
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam Ediyor