Learning Knowledge
Doctorate
2004 - 2010
|
Selcuk University, Instıtute Of Socıal Scıences, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli), Turkey |
Postgraduate
2001 - 2004
|
Selcuk University, Instıtute Of Socıal Scıences, Radyo Televizyon (Yl) (Tezli), Turkey |
Undergraduate
1997 - 2001
|
Selcuk University, Faculty Of Communıcatıon, Department Of Radıo, Cınema And Televısıon, Turkey |
Dissertations
Doctorate, Marka iletişim aracı olarak oyunreklam: Marka farkındalığı oluşturma rolü üzerine bir çalışma, Selcuk University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli), 2010
Postgraduate, Gelişen televizyon ve sinema teknolojisinin televizyon reklam filmi yapım sürecinde kullanımı, Selcuk University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon (Yl) (Tezli), 2004
Academic Titles / Tasks
Professor
2023 - Continues
|
Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım |
Associate Professor
2018 - Continues
|
Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım |
Assistant Professor
2011 - 2018
|
Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım |
Research Assistant
2001 - 2011
|
Selcuk University, Faculty Of Communıcatıon, Department Of Radıo, Cınema And Televısıon |
Supported Projects
- AYHAN A., AKYOL M., YILMAZ B., ÇİFTCİ E., ÖZDEMİR T., AYCAN E., KURTULUŞ M., AÇIKGÖZ M. G., TAŞDEMİR T., KARAÖNÇEL F., et al., Project Supported by Higher Education Institutions, Malatya, Hekimhan İlçesi'nin Turizm, Kültür ve Müzik Açısından İncelenmesi, 2018 - 2019
Articles Published in Other Journals
-
AVRUPA ŞEHİRLERİNİN SOSYAL MEDYADA MARKA KİŞİLİĞİ SUNUMUYılmaz N., AKYOL M.İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), vol.7, no.2, pp.197-219, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
-
ÇOCUK YOUTUBERLARIN SOSYAL MEDYADA OLUŞTURDUĞU REKLAM İÇERİKLERAtmaca S., AKYOL M.İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi İNİF E-DERGİ, vol.6, no.2, pp.521-543, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
-
AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİNDEKİ AŞIRI SAĞ SİYASİ PARTİLERİN İSLAMOFOBİYİ KONU ALAN SİYASAL REKLAMLARI ÜZERİNE İNCELEMEAKYOL M., Tuğ B.International Social Sciences Studies Journal, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
Halkla İlişkiler Bağlamında İlişki Sürdürme Stratejileri: Yatırımcı İlişkilerinde Web Siteleri Üzerine Bir AnalizKILINÇ Ö., AKYOL M.Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, vol.12, no.2, pp.656-679, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
Toplumsal Rollerdeki Çatışmanın Televizyon Reklamlarında Kullanımı: Gelin-Kaynana Çatışmasının Reklamlardaki Sunumu Üzerine Bir DeğerlendirmeÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., KILINÇ Ö.Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol.7, no.1, pp.131-154, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
Kurumsal İletişim İş İlanları Üzerine Bir DeğerlendirmeKILINÇ Ö., AKYOL M.İNİF E-DERGİ, vol.3, no.1, pp.65-82, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
-
DETERMINATION OF APPROACHES OF TEACHERS TO INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES: IMPLEMENTATION OF TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL TO MALATYA, DARENDEAKYOL M., ÇEKİÇ AKYOL A., ÖLÇER A. G.Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.13, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
-
The use of the social media as a marketing communication tool in European airports Case study of FacebookÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., ÇAKI C.Journal of Tourism Theory and Research, vol.2, no.2, pp.82-106, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
Use of social media in a tourism destination Users generated content in turkeyholidayAKYOL M., ARICA f. a.Journal of Tourism Theory and Research, vol.2, no.2, pp.138-159, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
Avrupa Havalimanlarında Sosyal Medyanın Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Kullanımı Facebook Örneği The Use of Social Media as a Marketing Communication Tool in European Airports Case Study of FacebookÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., ÇAKI C.Journal of Tourism Theory and Research, vol.2, no.2, pp.82-106, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
SEÇİM KAMPANYALARINDA SOSYAL MEDYA KULLANIMI FACEBOOK ve 2014 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMLERİAKYOL M.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, vol.14, no.55, pp.98-114, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
-
Sinema Filmlerinin Pazarlanmasında Sosyal Medyanın KullanımıAKYOL M., KURUCA Y.AKADEMİK YAKLAŞIMLAR DERGİSİ JOURNAL OF ACADEMIC APPROACHES, vol.6, no.1, pp.64-92, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
-
INTERNET AND HALAL TOURISM MARKETINGAkyol M., Kılınç Ö.Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, vol.9, no.8, pp.171-186, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
-
YENİ MEDYA ARAÇLARINDA GÖRSEL İLETİŞİM OTOMOBİL MARKALARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEMEÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., YILMAZ A.SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ, vol.8, no.2, pp.119-131, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
-
Yeni Reklam Aracı Oyunreklam ın Advergame Çocuk Üzerindeki EtkisiÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., AKTAŞ H.E-Journal of New World Sciences Academy, vol.5, no.4, pp.652-672, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Books & Book Chapters
-
ADVERGAME: Markaların Oyun Bahçesi: Advergamelerle Marka Farkındalığını İnşa EtmekAKYOL M.Literatürk, Konya, 2023
-
Siyasal İletişim Bağlamında TikTok Kullanımı: Belediye Başkanları ÖrneğiAKYOL M., Yıldırım Ş., ÇEKİÇ AKYOL A.in: Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmaları, Akyol Çekiç Ayça, Akyol Mevlüt, Editor, nobel, Ankara, pp.259-287, 2022
-
KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA REKTÖRLERİN INSTAGRAM KULLANIMLARIYıldırım Ş., AKYOL M.in: SOSYAL MEDYA VE İLETIŞIM ÇALIŞMALARI 2022, Erdoğan, Eda Balkaş; Akbulut, Nesrin Tan; Akkaya, Duygu Talih, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.76-99, 2022
-
Pandemi Döneminde İletişim ÇalışmalarıAKYOL M., ÖZTÜRK B.Nobel, Ankara, 2021
-
Covid-19 sürecinde Türkiye'de Telekominikasyon şirketlerinin sosyal medya paylaşımları üzerine bir araştırmaAKYOL M., Ersöz F. T.in: Kurumsal İletişim Araştırmaları, Levent Özkoçak, Editor, Litaratürk, Konya, pp.61-100, 2021
-
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ REKLAMCILIKÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.in: Reklamcılığın Evrimi Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Erdoğan Eda , Akbulut Nesrin Tan , AkkayaDuygu Talih, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.161-183, 2021
-
Mobil ReklamcılıkAKYOL M., ÇEKİÇ AKYOL A.in: Reklamcılığın Evrimi Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Erdoğan Eda , Akbulut Nesrin Tan , AkkayaDuygu Talih, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.317-340, 2021
-
Küresel Halk Sağlığı Krizi Olarak Covid-19 Pandemisi: Tüerliye ve İtalya Sağlık Bakanlığının kriz İletişimine Yönelik bir ÇalışmaAKYOL M., Bal M. A., Atmaca S.in: Pandemi Döneminde İletişim Çalışmaları, Akyol mevlüt, Öztürk Bahar, Editor, Nobel Bilimsel Eserler, Ankara, pp.77-111, 2021
-
Kurumsal iletişimde sosyal sorumlulukAKYOL M.in: Kurumsal iletişimin el kitabı, zekiye tamer gencer, Editor, eğitim yayınevi, Konya, pp.135-164, 2020
-
Ebebeynlerin çocuklarını sosyal medyada reklem aracı olarak kullanımıAtmaca S., AKYOL M.in: Dijital düzlemde iletişim, Rezal koç, Editor, Eğitim yayınevi, Konya, pp.175-193, 2020
-
Financial Public Relations Applications done ViaInternet in Turkey: Content Analysis on Trade Banksthat are Members of the Istanbul Stock ExchangeÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.in: Practice Fields in Public Relations : A Turkey Panorama, Ümit ARKLAN, Editor, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt, pp.411-435, 2017
-
Diyet Ürün Reklamlarında Kadın Temsili: Facebook Üzerine Bir İncelemeÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., KURUCA Y.in: İLETİŞİM ÇALIŞMALARI 2015, Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜR, Prof. Dr. Aytekin İŞMAN, Editor, Sakarya Üniversitesi Yayını 134, Sakarya, pp.381-404, 2015
-
NEW MEDIA AND YOUTH THE DIFFERENCES BETWEEN REASONS TO USE SOCIAL NETWORK SITES AMONG YOUNG MALES AND FEMALESAKTAŞ H., AKYOL M., KARTAL H., GÜREL K. T.in: Gender Studies In The Age Of Globalization, Romana Mihaila,Efstratia Oktapoda,Nancy Honicker, Editor, Addleton Academic Publishers, New-York, pp.100-115, 2013
-
Reklam Araştırmalarında Metinsel Analiz Yöntemi ile Anlamların İnşası ve YapıbozumuÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.in: İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Görsel Metin Çözümleme, Özlem Güllüoğlu, Editor, Ütopya Yayınları, Ankara, pp.234-267, 2012
-
İLKÖĞRETİMMEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİÖĞRETMEN EL KİTABIARIK M. B., ÇAĞAN K., DAMLAPINAR Z., ÖZSOY A., AYDIN H., DÖNMEZ İ. H., KILIÇATAN E. P., KILINÇ B., AYDIN D., ÇEKİÇ AKYOL A., et al.Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Ankara, 2007
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
-
Online Satın Alma Üzerine Bir AraştırmaÇEKİÇ AKYOL A., KILINÇ Ö., AKYOL M.18th International Symposium Communication in the Millennium, Turkey, 26 - 27 October 2021
-
SOSYAL MEDYADA KRİZ İLETİŞİMİ: TÜRKİYE CUMHURİYETİ SAĞLIK BAKANI’NIN INSTAGRAM HESABI ÜZERİNE BİR İNCELEMEAtmaca S., AKYOL M.8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 26 May 2021
-
The Rise of Prosumer: User generated advertisingÇALIŞKAN S., AKYOL M.The WEI International Academic Conference, Barcelona, Spain, 11 - 13 February 2020, pp.50
-
SOSYAL MEDYA VE TEKNOLOJİ KABUL MODELİ (SOSYAL MEDYA KABULMODELİ): SOSYAL MEDYANIN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ÜZERİNDEKİ ETKİSİAKYOL M., Kulaksız A.1. ULUSLARARASI İLETİŞİM VE YÖNETİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Malatya, Turkey, 26 - 28 September 2019, pp.1483-1505
-
31 MART 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE SEÇİMLERİNDEİKTİDAR VE ANA MUHALEFET PARTİSİ BAŞKAN ADAYLARININ, SİYASAL İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA TWİTTER KULLANIMLARINA YÖNELİK İÇERİK ANALİZİAKYOL M., Babacan Z.1. Uluslararası İletişim ve Yönetim Bilimleri Kongresi, Malatya, Turkey, 26 - 28 September 2019, pp.1506-1514
-
Halkla İlişkiler Bağlamında İlişki Sürdürme Stratejileri: Yatırımcı İlişkilerinde Web Siteleri Üzerine Bir AnalizKILINÇ Ö., AKYOL M.Atlas I. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 19 - 21 October 2018
-
Kurumların Yıllık Raporlarında Sosyal Sorumluluk Açıklamaları: Sektörel Bir AnalizKILINÇ Ö., AKYOL M.Atlas I. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Nevşehir, Turkey, 19 - 21 October 2018
-
Kurumsal İletişim İş İlanları Üzerine Bir İçerik AnaliziKILINÇ Ö., AKYOL M.II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 4 - 05 May 2018
-
Reklamda SanatÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.2. Uluslarası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi, Elazığ, Turkey, 19 - 21 April 2018
-
POLITICAL ADVERTISEMENT AND 2017 TURKISH CONSTUTIONAL REFERENDUM: AN ANALYSIS OF YES/ NO CAMPAIGNS’ TV ADVERTISEMENTSÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE CHANGINGWORLD AND SOCIAL RESEARCH, Roma, Italy, 8 - 10 August 2017
-
DETERMINING TEACHERS’ APPROACHES TO INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES: APPLICATION OF TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL IN DARENDE, MALATYA/ ÖĞRETMENLERİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE YAKLAŞIMLARININ BELİRLENMESİ: TEKNOLOJİ KABUL MODELİNİN MALATYA, DARENDE’DE UYGULANMASIAKYOL M., ÇEKİÇ AKYOL A.3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE CHANGINGWORLD AND SOCIAL RESEARCH, Roma, Italy, 8 - 10 August 2017
-
THE USE OF THE SOCIAL MEDIA AS A COMMUNICATION TOOL IN EUROPEAN AIRPORTS CASE STUDY OF FACEBOOKÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., ÇAKI C.2nd International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research, İstanbul, Turkey, 4 - 06 November 2016
-
USE OF SOCIAL MEDIA IN A TOURISM DESTINASTION USERS GENERATED CONTENT IN turkeyholidayAKYOL M., Arıca F. A.2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Turkey, 4 - 06 November 2016
-
ANALYSING of PRODUCT PLACEMENT in TURKISH CINEMA FROM the DIFFERENTIATION of ART MOVIE and POPULAR MOVIE TÜRK SİNEMASINDA SANAT FİLMİ VE POPÜLER FİLM AYRIMINDA ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASININ İNCELENMESİÇEKİÇ AKYOL A., KURUCA Y., AKYOL M.International Conference on Social Sciencesand Education Research, Antalya, Turkey, 29 - 31 January 2015
-
Use of Social Media in Election Campaigns Facebook and Presidential Elections in TurkeyAKYOL M.WEI 2015 Barcelona European Academic Conference, Barcelona, Spain, 18 - 21 January 2015
-
MOVIE PROMOTION THROUGH SOCIAL MEDIAKURUCA Y., AKYOL M.12th International Symposium Communication in the Millennium, Eskişehir, Turkey, 15 - 18 June 2014, pp.99-109
-
Diyet Ürün Reklamlarında Kadın Temsili Facebook Üzerine Bir İncelemeÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., KURUCA Y.I. Uluslararası Yeni Medya Ve Kadın Sempozyumu, UŞAK ÜNİVERSİTESİ, Uşak, Turkey, 28 - 30 May 2014
-
HALAL TOURISMAKYOL M., KILINÇ Ö.Conference of the International Journal Of Arts & Sciences, Roma, Italy, 22 - 25 October 2013, vol.7, pp.183
-
YENİ MEDYA ARAÇLARINDA GÖRSEL İLETİŞİM OTOMOBİL MARKALARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMLARIÜZERİNE BİR İNCELEMEÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., YILMAZ A.Yeni Medya Çalışmaları I. Ulusal Kongresi, Kocaeli, Turkey, 7 - 08 May 2013, pp.541-556
-
Online Alışveriş Alışkanlıkları ile Tüketicinin Değişen Yaşamına Bakış Sanal Mağaza Kullanım Alışkanlıklarına Yönelik Bir AraştırmaÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.II. Uluslararası İletişim Sempozyumu, Bishkek, Kyrgyzstan, 2 - 04 May 2012, vol.157, pp.978-995
-
DEMOKRASİNİN E DÖNÜŞÜMÜBABACAN M. E., AKYOL M., TOPBAŞ H., ÇEKİÇ AKYOL A.TURGUT ÖZAL ULUSLARARASI EKONOMİ VE SİYASET KONGRESİ II, Malatya, Turkey, 12 - 20 April 2012, pp.650-667
-
New Media and Children Children As Internet Users and Their Interest In Social Networking SitesAKYOL M., AKTAŞ H., ULUTAŞ S.International Journal of Multidisciplinary Thought, Prague, Czech Republic, 20 - 22 June 2011, vol.1, pp.115-132
Academic and Administrative Experience
2020 - Continues | Vice Dean | Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım |
2011 - 2022 | Head of Department | Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü |
2017 - 2020 | Vice Dean | Inonu University, İletişim Fakültesi |
2017 - 2018 | Head of Department | Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü |
2012 - 2015 | Vice Dean | Inonu University, İletişim Fakültesi |
Advising Theses
Akyol M., Tipografik logoların marka çağrışımı üzerindeki etkisi, Postgraduate, S.KIRTEKE(Student), 2021
Akyol M., Çocuk Youtuberların sosyal medyada oluşturduğu reklam içerikler, Postgraduate, S.ATMACA(Student), 2021
Akyol M., Avrupa Birliği ülkelerindeki aşırı sağ siyasi partilerin İslamofobiyi konu alan siyasal reklamları üzerine inceleme, Postgraduate, B.TUĞ(Student), 2019
Akyol M., Sosyal medya kullanımına ilişkin davranışların teknoloji kabul modeli bağlamında incelenmesi: Orta öğretim öğrencileri üzerine bir araştırma, Postgraduate, A.KULAKSIZ(Student), 2019
Akyol M., Sinema ve sosyal medya: Reklam aracı olarak sosyal medya kullanımı, Postgraduate, Y.KURUCA(Student), 2015
Akyol M., Yeni bir reklam mecrası: İkincil ekran, Postgraduate, A.YILMAZ(Student), 2014
Akyol M., Üreten tüketicinin yükselişi: Kullanıcıların ürettiği reklamlar, Postgraduate, S.ÇALIŞKAN(Student), 2014
Metrics
Research Areas
Social Sciences and Humanities, Mass Communications and Mass Media, Advertising and Acquaint