Eğitim Bilgileri
1986 - 1990
1986 - 1990Doktora
İnönü Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1990
1990Doktora
1950-1980 Yılları Arasında Köy Ailesinde Değişim Malatya Örneği
İnönü Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü
Akademik Ünvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorProf. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
1998 - 2003
1998 - 2003Enstitü Müdür Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yönetilen Tezler
2015
2015Doktora
Orta öğretim kurumlarında okul kültürü yoluyla değerler eğitimi (Malatya ili örneği)
MERTER F.
B.GÖLDAĞ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında örtük program faaliyetlerinin saptanması
MERTER F.
E.AKBULUT(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler
MERTER F.
N.EKMEKYERMEZOĞLU(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (1)
Diğer Yayınlar (1)
2014
20141. Değerler Eğitiminde Okul Kültürünün Rolü
MERTER F., GÖLDAĞ B.
Yeni Türkiye , sa.58, ss.272-284, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Destek Eğitim Odalarında Özel Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimine İlişkin Sınıf Öğretmeni Görüşleri
AKKAYA S., MERTER F.
IGATE18, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2018
20182. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersinde Yaptıkları Hatalar
AKKAYA S., MERTER F.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. Sınıf Öğretmenlerinin Web Temelli Forumların Kullanımına İlişkin Görüşleri
AKKAYA S., MERTER F.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. Görsel Sanatlar Dersi Kültürel MirasÖğrenme Alanına İlişkin Öğretmen Görüşleri:Öğrenci Sosyal Etkinlik Alanı Olarak Müzeler
MERTER F., AKKAYA S., YABAŞ H.
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Geometri Öğrenme Alanına İlişkin Bilgilerinin İncelenmesi
AKKAYA S., MERTER F.
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dokunarak Yazmaya İlişkin Görüşleri
MERTER F., AKKAYA S.
11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. ”Defter”den ”Tablet” Bilgisayar”a: Bitişik Eğik Yazı, Dik Temel Yazı ve Dokunarak Yazma Çıkmazı
MERTER F., AKKAYA S.
16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2014
20148. The Relationship Between 5. Grade Student’xxs Scientific Process Skills and Attitudes Toward the ”Science ” Lesson (Sampling Malatya)
MERTER F., AKKAYA S.
International Conference New Perspectives in Science Education 3rd Edition, Floransa, İtalya, 20 - 21 Mart 2014, (Özet Bildiri)
2016
20169. Complete or Limited Knowledge of Geometry This is The Matter
AKKAYA S., MERTER F.
The MT InternationalConference on BusinessResearch: Milano 2016, Milan, İtalya, 27 - 28 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Tutumları Ve Bitişik Eğik Yazılarının Okunaklık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi İnönü Üniversitesi Örneği
MERTER F., AKKAYA S.
International Conference on Quality in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Tutumları Ve Mesleki Özyeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi İnönü Üniversitesi Örneği
MERTER F., AKKAYA S.
International Conference on Quality in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Tutumları ve Yazma Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi İnönü Üniversitesi Örneği
MERTER F., AKKAYA S.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201513. Social Values Education in Prose Works of Mevlânâ
AKKAYA S., MERTER F.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2012
201214. Feridüddin Attar’ın Mentıku’xxt-Tayr’xxında Geçen Hikâyelerin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi
MERTER F., AKKAYA S.
II. Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
201215. Düz Anlatım Yöntemi ve Sosyodrama Tekniğinin İlköğretim Öğrencilerinin Değer Kazanımları Üzerindeki Etkisi
MERTER F., AKKAYA S.
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201216. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Tercihleri
GÖLDAĞ B., MERTER F.
XXI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201217. Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlerin Önem Sırası
MERTER F., AKKAYA S.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201118. Hikâyeler ile Öğrencilerin Sahip Olduğu Değerlerin Sorgulanması: Hoşgörü, Paylaşım ve Sorumluluk
MERTER F., AKKAYA S.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201119. Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Duyuşsal Alan Kazanımlarını Ayırt Etme Düzeyleri
DURAN M., MERTER F.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Sivas, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. İlkokul Dördüncü Sınıf Matematik Dersinde Geometri Alt Öğrenme Alanlarına İlişkin Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Oyun Temelli Öğretimin Etkisi
AKKAYA S., MERTER F.
Eğiten Kitap, Ankara, 2021
2021
20212. Mevlânâ’nın Mensur Eserleri’nde Değerler Eğitimi -Fîhi Mâ Fîh, Mecâlis-İ Seb’a, Mektubat-
MERTER F., AKKAYA S.
Eğiten Kitap, Ankara, 2021
2021
20213. Değerler ve Değerler Eğitimi
GÖLDAĞ B., MERTER F.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA VE DEĞERLENDİRMELER - I, Koca Şehriban, Erten Pınar, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.207-243, 2021