Metrikler
Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı (Yl), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Erciyes Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
An Analysis of Communication Strategies Employed by Turkish-speakers of English- İngilizce Öğrenen Türk Öğrencilerin Kullandıkları İletişim Stratejilerinin Analizi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2003
2003Yüksek Lisans
A New Historicist Approach to Heart of Darkness Karanlığın Yüreği Adlı Romana Yeni Tarihselci Bir Yaklaşım
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı (Yl)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2010 - 2018
2010 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2010
2010Yüksek Lisans
Motivational levels of sixth grade students towards learning English
GENÇ B.
G.ERİŞEN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Turkish ELT students' reading anxiety and their strategies use
GENÇ B.
H.KÖROĞLU(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Caryl Churchill'in Top Girls ve Fen adlı oyunlarında feminist söylem
GENÇ B.
R.BİÇER(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (4)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (9)
2021
20211. Epicene pronoun usage in the social sciences: The case of research articles
Yakut I., GENÇ B., BADA E.
JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES
, cilt.52, 2021 (AHCI, SSCI, Scopus)
2021
20212. Initial consonant cluster epenthesis in Turkish and its implications to EFL
GENÇ B., ÜLKERSOY N., DARMAZ V.
Uluslararası Eğitim Spektrumu Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.28-37, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20193. A Comparison of Freshman and Sophomore EFL Students’ Written Performance through a Referential Writing Task
ÜLKERSOY N., GENÇ B., DARMAZ V.
The Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.13, sa.1, ss.235-243, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20184. Sustainability in English Academic Writing:The Binary Dilemma on Pronoun Utilization
BADA E., GENÇ B.
Discourse and Communication for Sustainable Education , cilt.9, sa.2, ss.40-48, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20185. The views of ELT student-teachers on initial teacher education programme in Turkey through EPLTE
GENÇ B., DARMAZ V.
Asian Journal of English Language Studies (AJELS) , cilt.6, sa.1, ss.1-24, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186. An Analysis of Topical Structure in Argumentative Essays ofEFL Learners
GENÇ B., DARMAZ V., ÜLKERSOY N.
Süleyman Demirel University International Journal of Educational Studies , cilt.5, sa.2, ss.33-39, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Topical Structure in Argumentative Essays of EFL Learners and Implications for Writing Classes
KILIÇ M., GENÇ B., BADA E.
Journal of Language and Linguistics Studies , cilt.12, sa.2, ss.107-116, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. Birinci Dil Ediniminin Sözcük Edinimi Sürecinde Doğuştancı Davranışçı Bağlantıcı ve Sosyal Bilişselci Teoriler
GENÇ B.
Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi , cilt.18, ss.69-80, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20159. The effective public speaker for students of English
BADA E., ÖZKAN Y., GENÇ B.
International Journal of Communication , cilt.25, ss.7-19, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201510. Writing Self-Efficacy of International Students Learning Turkish as a Second Language.
ŞAHİN M., GENÇ B.
The Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.15, sa.2, ss.2100-217, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Differences in English Vocabulary Use: Insights from Spoken Learner Corpus and Native Speaker Corpus
Genc B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.38, sa.167, ss.41-49, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201012. Types and Functions of Repetitions in the Narrations of Turkish Speakers of French
GENÇ B., Mavaşoğlu M., Bada E.
Novitas Royal: Research on Youth and Language , cilt.4, sa.2, ss.216-224, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200813. Pausing preceding and following to in to-infinitives: A study with implications to reading and speaking skills in ELT
BADA E., Genc B.
JOURNAL OF PRAGMATICS
, cilt.40, sa.11, ss.1939-1949, 2008 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. Niyazi Mısri’de Modern Eğitim Anlayışının İzleri
GENÇ B., DARMAZ V.
Geçmişten Günümüze Malatyalı İlim ve Fikir İnsanları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2017, cilt.2, ss.105-114, (Tam Metin Bildiri)
2017
20172. Niyazi Mısri’de Modern Eğitim Anlayışının İzl
GENÇ B., DARMAZ V.
Uluslararası Geçmişten Günümüze Malatyalı İlim ve Fikir İnsanları Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2017, cilt.2, ss.107-116, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Student-Teachers’ Views Regarding English Language Teacher Education in Turkey
DARMAZ V., GENÇ B.
Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2018), Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 02 Şubat 2018, ss.163, (Özet Bildiri)
2018
20184. STUDENT-TEACHERS' VIEWS REGARDING THE CURRİCULUM OF ENGLİSH LANGUAGE TEACHER EDUCATION IN TURKEY
DARMAZ V., GENÇ B.
International Social Sciences Congress, Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 02 Şubat 2018, ss.163, (Özet Bildiri)
2018
20185. STUDENT-TEACHERS' VIEWS REGARDING THE CURRİCULUM OF ENGLİSH LANGUAGE TEACHER EDUCATION IN TURKEY
DARMAZ V., GENÇ B.
International Social Sciences Congress, Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 02 Şubat 2018, ss.163, (Özet Bildiri)
2017
20176. Niyazi Mısrî’de Modern Eğitim Anlayışının İzleri
GENÇ B., DARMAZ V.
Geçmişten Günümüze Malatyalı İlim ve Fikir İnsanları Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2016
20167. Seating Arrangement and its Effect on EFL Classrooms
GENÇ B., DARMAZ V., ŞAHİN M.
4th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Yabancı Dil Eğitiminde Hikayenin Gücü
GENÇ B.
Eğitimde Hikayenin Gücü, Cengiz Yakıncı, Ahmet Kızılay, Editör, İnönü Üniversitesi Yayınevi., Malatya, ss.159-164, 2019
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 20189th International Ulead Congress 2nd International Conference on Research in Applied Linguistics
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
GENÇ G. (Yürütücü), KULUŞAKLI E., GENÇ B., ÜLKERSOY N., KOÇ E. M., DARMAZ V.